- Dit evenement is voorbij.
Wat gaan we doen
De problematiek waar Greenpeace zich voor inzet wordt elk jaar urgenter. Om van betekenis te kunnen zijn heeft Greenpeace de steun van haar supporters hard nodig. Het direct mail-kanaal is een belangrijke tool bij het werven van (extra) losse giften. Om het kanaal toekomstbestendig te maken, besloot Greenpeace diep in de data te duiken en de bestaande strategie te toetsen en te herijken. In deze sessie nemen we je mee in het proces en eindresultaat van dit traject. Aan de orde komt de wijze waarop deze analyse is uitgevoerd. Welke data is meegenomen? Hoe is de data verzameld en waar moet je dan op letten?
Aan het woord komen Angèle Mann, fondsenwerver bij Greenpeace, en Marie-Claire, Strateeg bij Happy Horizon Non-Profit. Aan de hand van enkele voorbeeldtabellen gaan ze laten zien hoe de resultaten in kaart zijn gebracht en hoe informatie over geefgedrag tot nieuwe inzichten heeft geleid op het gebied van creatie, selectie en propositie. Vervolgens lichten zij toe welke stappen gezet zijn om het direct mail-programma te optimaliseren.
Aan het einde van de sessie is er ruimte voor vragen en het uitwisselen van ervaringen en uitdagingen. Ben je er ook bij?
Sprekers
Nieuwe manier van aanmelden
Voor deze Member Meetup vragen wij voortaan voor het aanmelden gebruik te maken van je persoonlijke login als DDMA-lid. Na het inloggen op jouw account kan je met de vooraf ingevulde gegevens met één klik op de knop aanmelden voor dit evenement.
- Ben je lid en wil je inloggen klik op onderstaande gele login knop.
- Ben je lid maar heb je nog geen account? Vraag dan hier jouw DDMA-account aan.
- Ben je nog geen lid en wil je meer informatie over het lidmaatschap? Lees hier meer over het lidmaatschap.