
Wat gaan we doen?
Tijdens deze Digital Talk gaan we in op de volgende onderwerpen:
- Datakwaliteit: Hoe de uitdagingen binnen het toepassen van AI het fundamentele probleem bloot legt binnen datagedreven werken
- Datagedreven werken: de symbiose tussen mens, techniek en processen
De ANWB-case
ANWB biedt een divers pakket aan diensten en producten, maar hoe zet ANWB haar marketingbudget het beste in? Hiervoor maken zij gebruik van een Commercial Effect Model (CEM). Dit model helpt om de marketingkanalen met de hoogste ROI te identificeren met als doel:
- budgetoptimalisatie van betaalde kanalen
- campagnes te evalueren en de bijdrage van acties en campagnes te bepalen
- rendement te verhogen zodat eigen marketingkanalen beter ingezet kunnen worden
De inzichten die ANWB heeft opgedaan bij het opzetten en toepassen van hun Commercial Effect Model (CEM) sluiten naadloos aan op de bevindingen uit het DDMA Data Driven Marketing Onderzoek 2024 (DDMO). Uit beide blijkt dat succesvol datagedreven werken afhankelijk is van drie cruciale pijlers:
- Datakwaliteit: Hoogwaardige, schone en consistente data is essentieel voor betrouwbare inzichten.
- Voldoende data: Een ruime hoeveelheid historische data zorgt voor nauwkeurige en betrouwbare voorspellingen.
- Stakeholder samenwerking: Samenwerken met stakeholders met de juiste kennis en expertise is cruciaal voor een goed begrip van de gegevens en context.
Kortom: de uitdagingen en oplossingen die ANWB in de praktijk tegenkomt, bevestigen de kernbevindingen uit het DDMO 2024. Tijdens deze Digital Talk laten we zien hoe je deze inzichten vertaalt naar een succesvolle datagedreven marketingstrategie.
Sprekers
Aanmelden evenement
Login in om je gegevens automatisch in te vullen.