Spring naar content
Laden Evenementen

Programma

In deze masterclass leggen we de focus op de juridische en ethische aspecten van influencer marketing. We onderzoeken veelgemaakte fouten en de best practices om samenwerking tussen influencers en adverteerders soepel en professioneel te laten verlopen. Het programma ziet er als volgt uit: 

  • E-learning en video’s: Als onderdeel van deze masterclass krijg je voorafgaand aan de masterclass toegang tot de e-learning van Certified by Influencerregels.com en een aantal video’s toegestuurd. De e-learning is specifiek ontworpen voor influencers. Desalniettemin vormt de e-learning ook voor adverteerders, bureaus en andere relevante partijen een goede voorbereiding op de masterclass. Na aanmelding en betaling ontvang je een e-mail die hiertoe toegang geeft. Meld je uiterlijk 4 februari aan. Dan heb je genoeg tijd om de e-learning te voltooien en de video’s te bekijken vóór de masterclass.  
  • Theorie over relevante wetgeving: We starten met een uitleg van de relevante regelgeving, zoals de Mediawet, de Reclamecode Social Media en Influencer Marketing, maar ook privacy- en consumentenwetgeving. We bespreken ook waarom deze regels er zijn en hoe ver ze precies kunnen gaan. We besteden ook aandacht aan het ethische aspect en de rechten en plichten van adverteerders en bureaus. 
  • Met praktische voorbeelden bespreken we een aantal onduidelijkheden, meest gemaakte fouten in reclamevermeldingen en best practices. Ook gaan we het hebben over recente uitdagingen, zoals de opkomst van andere categorieën influencers (finfluencers, micro-influencers, etc.), nieuwe features op platformen en de kwesties waar de deelnemers van de masterclass zelf tegenaan lopen. 

Doelgroep

Deze online masterclass is interessant voor de volgende profielen:

1. Marketing- en Reclamebureaus: Organisaties die gespecialiseerd zijn in branding, strategie, campagneontwikkeling, digitale marketing en creatieve concepten in influencer marketing. Innovaties in branding en storytelling. 

2. Influencer Managementbureaus: Bureaus die influencers verbinden met merken en campagnes beheren, van strategie en selectie tot uitvoering en rapportage.  

3. Professionals bij adverteerders: experts die werkzaam zijn bij adverteerders en verantwoordelijk zijn voor het plannen, uitvoeren en evalueren van influencer marketingcampagnes. 


Voorbereiding

Om je optimaal voor te bereiden voor deze masterclass krijg je toegang tot de e-learning van Certified by Influencerregels.com. Na betaling krijg je binnen enkele dagen de inloggegevens.

Heb je een praktijkvoorbeeld?

Uiteraard brengen we de bovenstaande theorie tot leven en dat willen we doen met voorbeelden uit jouw eigen marketingpraktijk, zodat je de opgedane kennis direct kan toepassen. We vragen je daarom voorafgaand aan de masterclass een praktijkvoorbeeld aan te leveren, zodat we die in het programma kunnen verwerken – indien gewenst anoniem.

Certificaat

Na deelname ontvang je een naslagwerk om alles nog eens rustig door te lezen en jezelf voor te bereiden op een beknopte toets. Bij het succesvol doorlopen hiervan, ontvang je een certificaat die je aan je CV en LinkedIn toe kunt voegen.

Let op: deadline voor aanmelden is uiterlijk 4 februari!

Heb je een vraag? Stuur deze dan naar info@ddma.nl.

Sprekers

Allisha Hosli

Junior Legal Counsel

Sara Mosch

Legal counsel

Deelnemen Legal Masterclass

Praktische informatie

11 februari @ 14:00 16:30

Vorm: Online

DDMA-leden:
€200,- ex. btw

Niet-leden:
€350,- ex. btw

Deel dit evenement