- Dit evenement is voorbij.
Wat gaan we doen?
De DDMA Barometer 2023 onthult een opvallende paradox: AI is dé hype, maar de toepassing binnen marketing blijft achter. Terwijl AI-ontwikkelingen in hoog tempo doorgaan en succesvolle implementaties steeds vaker voorkomen, worstelen veel marketeers met de praktische integratie van AI in hun werk. Deze meetup overbrugt de kloof tussen theorie en praktijk. In plenaire sessies en interactieve breakouts ontdek je hoe data en AI-marketing transformeren en hyperpersonalisatie mogelijk maken.
Topics en programma
Inloop start om 08.45 met koffie en klein broodje. We starten om 9:30 met het programma dat bestaat uit:
Introductie: The State of AI: Waar staan we nu ?
Deepdive 1: 4 cases over de impact van AI op de marketeer
- Measurement & budget optimization
- FeedGeneration
- A/B test op schaal
- Generative AI Marketing Studio
Deepdive 2: 4 cases over de impact van AI op marketing
- Segmentation
- Next best offer
- Conversion probability
- Return rate reduction
Na afloop van deze sessie loop je weg met informatie rondom de volgende thema’s.
- De relatie tussen AI en computer science, de huidige stand van zaken en de praktische toepassingen van AI in marketing.
- Hoe je moderne data en AI-technologieën kunt inzetten om AI-gestuurde marketing en hyperpersonalisatie te realiseren.
- Je krijgt inzicht in praktische AI-toepassingen, van slimme automatisering tot hyperpersonalisatie.
- Verbreed je netwerk en ontmoet gelijkgestemde marketingprofessionals en AI-experts.
We ronden af om 11.30 uur, met de mogelijkheid om tot 12.00 na te praten.
Voor wie is dit event?
Deze AI meetup is speciaal ontworpen voor marketeers die de potentie van AI erkennen, maar worstelen met de praktische implementatie ervan. De onderstaande profielen gaan in ieder geval met waardevolle informatie naar huis.
De kern van marketing ligt uiteindelijk bij marketeers. Zij willen goede en verantwoorde marketing op basis van de klantbehoefte. Voor marketeers dus goed om in grote lijnen te weten waar je op moet letten bij een campagne waarbij AI wordt ingezet.
Deze nieuwe rol binnen marketingteams, de digital enabler, fungeert als brug tussen de data- en technologiegedreven aspecten van marketing en maakt deze begrijpelijk voor stakeholders zoals de business en legal afdelingen. Vooral bij complexe onderwerpen zoals AI is het voor een digital enabler essentieel om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen in het vakgebied om zo effectief te kunnen adviseren en ondersteunen.