Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
Nieuws
|
Nieuw! DDMA organiseert studiereis naar Boston: AI in context
Van 7 t/m 13 december 2025 organiseert DDMA een nieuwe vorm van verdieping voor marketingprofessionals: een volledig verzorgde studiereis naar Boston. Samen met Studium Travel – specialist in marketing-kennisreizen voor professionals – bieden we een intensief programma aan rond de rol van kunstmatige intelligentie binnen…

Lees meer
E-mail
Artikel
|
Beyond email: Crafting holistic customer journeys across multiple channels
Customer expectations have significantly evolved. Relying solely on email for customer communication is no longer enough. Modern consumers expect personalized experiences across multiple touchpoints, making it necessary for businesses to adopt a holistic, omnichannel approach to customer engagement. This shift creates both challenges and opportunities…

Lees meer
Experimentation & Optimisation
Nieuws
|
Registration for DDMA Experimentation Heroes 2025 Now Open
On Thursday, November 6, the most impactful work in experimentation and optimization will once again be celebrated at DDMA Experimentation Heroes 2025. From today, experimentation specialists can submit their case(s) in one of three categories: Conversion, Experimentation Culture, and Beyond Web. The Next Gen Heroes…

Lees meer
E-mail
Artikel
|
Meaningful Email Communication: How Naviva, Spotler, and SOLVM Truly Reach Parents
The collaboration between the maternity care organization Naviva Kraamzorg, marketing partner SOLVM, and technology partner Spotler clearly demonstrates that email can be a powerful communication channel—if done correctly. The three organizations developed various personalized, data-driven email journeys, resulting in greater engagement, higher customer appreciation, and…

Lees meer
E-mail
Nieuws
|
GDMA International Email Benchmark 2025: Retail puts the inbox on alert – email marketing remains strong, if relevant
Email marketing continues to be a powerful channel, but the bar is getting higher. This is demonstrated by the latest edition of the GDMA International Email Benchmark 2025 (available in an interactive dashboard), which analyzed email campaign performance worldwide and in the Netherlands. Despite a…

Lees meer
E-mail
Nieuws
|
GDMA International Email Benchmark 2025: Retail zet mailbox in Nederland op scherp – e-mailmarketing blijft sterk, mits relevant
E-mailmarketing blijft een onverminderd sterk kanaal, maar de lat ligt steeds hoger. Dat blijkt uit de nieuwste editie van de GDMA International Email Benchmark 2025, waarvoor wereldwijd én in Nederland de prestaties van e-mailcampagnes zijn geanalyseerd. Ondanks een stabiele trend op Acceptance Rate (98,7%) en…

Lees meer
Artificial Intelligence
Artikel
|
DDMA Elite: waar Nederlandse bedrijven echt over praten als het over AI gaat
Op donderdag 17 april 2025 kwamen zo’n twintig senior AI-professionals uit grote ‘marketingbedrijven’ bijeen bij Artefact in Utrecht. Geen congres, geen keynote, geen notulen of opnamen, maar een besloten sessie op uitnodiging van DDMA, onder de vlag van de Commissie Artificial Intelligence. Onderwerp van gesprek:…

Lees meer
Creative
DDMA
Fieldmarketing
Telemarketing
Nieuws
|
Nieuwe gezichten in de DDMA Commissies Creative, Telemarketing & Fieldmarketing
De DDMA Commissies Creative, Telemarketing en Fieldmarketing verwelkomen nieuwe leden. Met hun brede ervaring, persoonlijke drijfveren en frisse visie zijn Jerry Smit (Kalff), Chris de Leeuw (PARTOF), Joost Ritter (ROSCOM), Nicole Perfors (VriendenLoterij) en Patricia van den Broek (Nationale Nederlanden) per direct toegetreden tot een…

Lees meer
E-mail
Artikel
|
How to Wake Up Dormant Leads with Smart Re-Engagement Campaigns
“Let’s grow by attracting as many new leads as possible. The more, the better!”. Does this sound familiar? It’s a common mindset in business. And sure—it makes sense at first glance. But in reality, a big mailing list doesn’t always mean big results, as well…

Lees meer
AVG
E-mail
ePrivacy Verordening
Legal
Artikel
|
Mag een nieuwsbrief zonder opt-in als er geen betaling is?
Een Roemeense nieuwssite bood lezers de mogelijkheid om zich gratis te registreren. In ruil daarvoor kregen zij toegang tot extra artikelen én een dagelijkse nieuwsbrief – zonder voorafgaande toestemming, maar op grond van de klantrelatie. De vraag of dit is toegestaan onder Europese privacywetgeving ligt…