Filters:
Sorteer op:

Lees meer
DDMA
Telemarketing
Onderzoek
|
Oproep: Contactcenters gezocht voor vierde editie DDMA Telemarketing Benchmark
DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing starten met de vierde editie van de DDMA Telemarketing Benchmark. Om een zo compleet mogelijk overzicht te creëren van de telemarketingsector zijn we op zoek naar meer contactcenters die zich bij de Benchmark willen aansluiten.

Lees meer
Influencermarketing
Legal
Social Media
Artikel
|
Transparantie bij persreizen: waar ligt de grens tussen een journalist en een content creator?
Bij influencer marketing geldt een transparantieplicht: wie een product of dienst promoot en daar een direct of indirect voordeel voor ontvangt, moet dit vermelden. Maar hoe zit dat bij journalisten die bijvoorbeeld een reis en verblijf vergoed krijgen, valt dit dan ook onder de transparantieregels…

Lees meer
AI Act
AVG
Legal
Nudging
Artikel
|
AI-driven marketing: wat kan en wat is verboden?
Het gebruik van AI in je marketingstrategie: anno 2025 kun je er niet meer omheen. Maar aan het gebruik van AI hangen risico’s en daar is de Europese wetgever zich ook van bewust. In 2024 werd de AI Act aangenomen, sinds 2 februari 2025 is…

Lees meer
DDMA
E-mail
Nieuws
|
Inschrijving van de EMAS Battle of the Agencies 2025 geopend
Voor de DDMA EMAS Awards 2025 staat de Battle of the Agencies ook dit jaar op het programma. De inschrijving is vanaf vandaag geopend. Ambitieuze e-mailmarketingbureaus kunnen zich vanaf nu registreren door een motivatie in te dienen via: emas.nu/awards/battle

Lees meer
Social Media
Artikel
|
De kogelvis als nieuw symbool voor misleidende reclame – hoe kijkt de markt er tegenaan?
Afgelopen maandag (24 februari) lanceerde Stichting Reclame Code (SRC) een campagne om jongeren te helpen misleidende reclame op te sporen en elkaar te waarschuwen. Met dit initiatief introduceert de SRC de kogelvis-emoji als waarschuwingssignaal met als doel het vergroten van bewustzijn bij jongeren rondom misleidende…

Lees meer
DDMA
Search
Nieuws
|
Dit zijn de genomineerden voor de Friends of Search Awards 2025
De jury van de Friends of Search Awards heeft de genomineerden bekendgemaakt. In de categorie Best PPC dingen KLM Royal Dutch Airlines, LedLoket en Soccerfanshop International mee naar de winst. In de categorie Best SEO zijn Vluchtelingenwerk Nederland, Swoop Funding en STOX Energy Socks genomineerd.…

Lees meer
Telemarketing
Onderzoek
|
DDMA Telemarketing Benchmark: 3 redenen om deel te nemen als contactcenter
Na drie succesvolle edities starten DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing binnenkort met de opzet van de DDMA Telemarketing Benchmark 2025. Hiermee brengen we de telemarketingsector in Nederland in kaart. Op basis van geanonimiseerde data geven deelnemende contactcenters inzicht in het gebruik en de resultaten…

Lees meer
Telemarketing
Onderzoek
|
DDMA Telemarketing Benchmark: wat heb je eraan als opdrachtgever?
Na drie succesvolle edities starten DDMA en de DDMA Commissie Telemarketing binnenkort met de opzet van de DDMA Telemarketing Benchmark 2025. Hiermee brengen we de telemarketingsector in Nederland in kaart. De deelnemende contactcenters geven inzicht in het gebruik en de resultaten van outbound telemarketing als…

Lees meer
AI Act
AVG
Data delen buiten EU
Digital Services & Markets Act
Artikel
|
Europese Commissie presenteert digitale agenda: nieuwe regels en kansen voor marketing
De Europese Commissie heeft haar plannen voor 2025 gepresenteerd, met een focus op nieuwe wetgeving die de bestaande regelgeving, zoals de AVG, moet vereenvoudigen. Deze ontwikkelingen bieden kansen voor de marketingsector. In dit artikel zetten we de belangrijkste punten uit de agenda op een rij.

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Legal
Privacy
Artikel
|
Privacy, Data, and Effectiveness: The State of Digital Advertising in 2025
Digital advertising and measurement are evolving fast, driven by privacy centric measures. These driving forces consist of changing legislation, growing awareness for data ethics, privacy enhancing browsers and hardware, developments such as Google’s Privacy Sandbox and data clean room solutions. Also, there are ‘new kids…