Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA
Artikel |

Bestuursvoorzitter Noor Cloo: 20 jaar DDMA

Noor Cloo, algemeen directeur bij Loyalty Management Nederland, zit sinds 2020 in het DDMA-bestuur. Eerst als lid, en sinds 2023 als voorzitter. Hoe kijkt zij terug op haar tijd bij DDMA en de afgelopen 20 jaar?
Lees meer
Influencermarketing Social Media
Artikel |

Transparant Werken als Influencer: Vier lessen uit de Monitoring van de Stichting Reclame Code

Iedere door influencerregels.com gecertificeerde influencer wordt door de Stichting Reclame Code (SRC) steekproefsgewijs gemonitord. Als de SRC een overtreding ontdekt, stuurt zij een advies naar de betreffende influencer. Uit de adviezen die tot nu toe zijn gegeven, zijn een aantal lessen te trekken. Hieronder zetten…
Lees meer
DDMA
Artikel |

Oud-directeur Diana Janssen: 20 jaar DDMA

Van de 20 jaar dat DDMA bestaat, stond Diana Janssen 17 jaar aan het roer als directeur van de vereniging. Hoe kijkt zij terug op de afgelopen twee decennia?
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

The Journey to the Golden Record: All Roads Lead to Data-Driven Decision Making

Creating a truly customer-centric marketing strategy hinges on understanding customers deeply enough to meet their needs proactively. This level of understanding requires a comprehensive, accurate, and unified view of each customer, known as the “Golden Customer Record.”
Lees meer
DDMA
Nieuws |

DDMA slaat handen ineen met University of Groningen Business School, Data & Insights Network en NIMA Beroepsvereniging voor nieuwe marketingopleiding ‘Marketing Impact met Data en AI’

Brancheorganisatie DDMA slaat de handen ineen met University of Groningen Business School, het Data & Insights Network (DIN) en NIMA Beroepsvereniging voor een nieuwe opleiding: ‘Marketing Impact met Data en AI’. De opleiding speelt in op de groeiende behoefte aan professionals die data en AI…
Lees meer
Experimentation & Optimisation Legal
Artikel |

Experimentation & Consumer Protection: 3 Steps to guarantee Compliance and build Trust

Do you usually consult your legal department when developing a strategy for experimentation, but would you also like an overview of some key legal considerations yourself? What rules apply to cookie banners, default settings, automatic clicking behavior, and personalization? This article outlines important factors to…
Lees meer
Influencermarketing Social Media
Nieuws |

Herziening van de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing: denk mee!

De Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) bevat waardevolle richtlijnen voor het reguleren van reclame via sociale media en influencerkanalen. Met alle veranderingen in de afgelopen 5 jaar is de code toe aan vernieuwing. Denk jij mee?
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Artikel |

Data-Driven Marketing Study 2024: AI application exposes fundamental problem, data quality remains a major challenge

Despite all the technological developments, staff/workers and the organizational and learning capacity of organizations remain the greatest challenges for data-driven working. This was revealed by the 2024 (DDMO) Data-Driven Marketing Study: an annual survey of the marketing sector in the Netherlands by the industry association…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Artikel |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024: AI-toepassing legt fundamenteel probleem bloot, datakwaliteit nog steeds een grote uitdaging

Ondanks alle technologische ontwikkelingen, vormen de mensen en het organiserend en lerend vermogen van organisaties vooralsnog de grootste uitdagingen bij datagedreven werken. Dat laat het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024 zien, een jaarlijks onderzoek van branchevereniging DDMA onder de marketingsector in Nederland. Hieruit blijkt duidelijk…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Onderzoek |

Data-Driven Marketing Study 2024: Limited Application of AI Exposes Fundamental Problem; data quality still a major challenge

Data quality still forms one of the greatest challenges within data-driven marketing. It also has a prohibitive effect on the use of more complex AI applications, thereby exposing a fundamental problem. This has been revealed by the Data-Driven Marketing Study (DDMO), an annual survey of…