Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Data delen buiten EU Digital Services & Markets Act
Artikel |

Drie belangrijke uitspraken zaken KNLTB, Meta en OpenAI

Drie belangrijke uitspraken zaken KNLTB, Meta en OpenAI
Lees meer
Creative

Waarom 77% van loyaliteitsprogramma’s faalt (en hoe jouw brein de sleutel is tot succes)

Waarom blijf je terugkomen naar die ene koffiezaak, ook al is er een goedkopere om de hoek? Het is niet de spaarpas. Het is niet de korting. Het is hoe ze je naam kennen, hoe je je voelt als je binnenstapt. Dat is geen toeval,…
Lees meer
AI Act Artificial Intelligence AVG Conversational AI
Artikel |

Wat de Digital Omnibus voor jou verandert: AI Act (1/4)

De Europese Commissie heeft op 19 november 2025 een pakket aan wijzigingen gepresenteerd om de regels voor het digitale domein te vereenvoudigen, ook wel Digital Omnibus genoemd. In deze korte updatereeks vertellen we meer over de mogelijke veranderingen van de Digital Omnibus voor de marketingsector.…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Privacy
Artikel |

DDMA Exchange Table: de P van Personalisatie

We staan aan de vooravond van hyperpersonalisatie. Dankzij steeds slimmere technologie kunnen organisaties tot in detail inspelen op individueel gedrag. Maar wat betekent dat nog voor de consument en voor de marketeer? Tijdens de tweede editie van de DDMA Exchange Table, een kennisuitwisselingssessie over personalisatie,…
Lees meer
Data-ethiek Data, Decisions & Engagement DDMA
Artikel |

Podcast Shaping the Future: Loyaliteit vraagt om relevantie, niet alleen om korting

In de wereld van data-driven marketing is klantloyaliteit een onderwerp dat regelmatig herijkt moet worden. De opkomst van abonnementsmodellen, toenemende aandacht voor data-ethiek en veranderend consumentengedrag maken dat traditionele loyaliteitsprogramma’s onder druk staan. In deze aflevering van Shaping the Future deelt Noor Cloo, CEO van…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Data-ethiek Data, Decisions & Engagement
Artikel |

De menselijke factor in een wereld van AI: zo blijft customer experience persoonlijk

Je wilt dat klanten ervaren dat je hen begrijpt en dat je hun situatie herkent. Niet alleen omdat dit bijdraagt aan conversie, maar vooral omdat het vertrouwen en een duurzame relatie versterkt. Elke boodschap die je verstuurt en elk contactmoment moet daarom kloppen met wie…
Lees meer
Legal Telecommunicatiewet Telemarketing
Artikel |

Telemarketing: ook opt-in nodig bij bestaande klanten

Per 1 juli 2026 gaat zoals het ernaar uitziet nieuwe wetgeving in die telemarketing gericht op bestaande klanten alleen toestaat bij opt-in. Reden voor de Commissie Telemarketing van de DDMA om de Autoriteit Consument en Markt (ACM) te vragen de bestaande en nieuwe regels nog…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Een nieuwe kijk op marketing: hoe marketeers de wereld kunnen veranderen

De wereld staat voor grote uitdagingen op het gebied van klimaat, en dat raakt ons allemaal. Als marketeers hebben we de unieke kans om bij te dragen aan een duurzamere samenleving. Maar hoe pakken we dat aan? En wat kunnen we doen om echt verschil…
Lees meer
DDMA Digital Analytics
Vacature |

Vacature: Commissielid DDMA | Commissie Digital Analytics Vacature (op vrijwilligersbasis)

Ben jij expert op het gebied van Digital Analytics en wil je meewerken aan de toekomst van dit marketing vakgebied in Nederland? Dan is een rol binnen deze DDMA Commissie dé kans om je expertise te delen, samen te werken met andere professionals en het…
Lees meer
DDMA Experimentation & Optimisation
Nieuws |

Odido, ANWB en PostNL winnen DDMA Experimentation Heroes 2025

Tijdens DDMA Experimentation Heroes 2025 zijn vandaag de winnaars bekendgemaakt van de Experimentation Awards in de Social Hub in Amsterdam. Odido, ANWB en PostNL sleepten de awards in de wacht in de categorieën Conversion, Beyond Web en Experimentation Culture. De Next Gen Heroes Award ging…