Spring naar content

Nederland op hoog SEO-niveau

Barry Adams, jurylid SEO en oprichter en SEO-consultant van Polemic Digital, is tevreden over hoe SEO in Nederland opereert: “De kwaliteit van de inzendingen voor deze eerste Friends of Search Awards bewijst dat de search-industrie in Nederland op een heel hoog niveau presteert. De inzendingen laten uitstekend werk zien dat strategisch inzicht combineert met tactische executie op wereldniveau.”

De wereld van post-automatisering

Frederick Vallaeys, jurylid SEA en oprichter en CEO van Optmyzr, vult aan: “Wat ik leuk vind aan de inzendingen, is dat ze tonen dat we een levendige industrie hebben die met succes transitioneert naar de wereld van post-automatisering. De beste cases maken niet alleen gebruik van Google’s automatisering, ze hebben ook eigen inzichten, business data en een flinke dosis creativiteit toegevoegd om de resultaten naar een geheel nieuw niveau te tillen.” Vallaeys is spreker tijdens beide Friends of Search-congressen op 4 en 5 februari in respectievelijk Amsterdam en Brussel.

Beoordeling door internationale experts

Bij de beoordeling van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik. De onafhankelijke jury bestaat uit (inter)nationale search-experts, met naast Adams en Vallaeys ook onder meer Brad Geddes (Co founder – AdAlysis), Marcus Tober (Chief Innovation Officer – Searchmetrics) en Kate Adams (Head of Media & Measurement Specialists NL – Google).

Friends of Search Awards

De Friends of Search Awards zijn een initiatief van de onze branchevereniging en IAB Nederland, de organisatie achter het jaarlijkse Friends of Search-congres. De awards worden dit jaar voor het eerst uitgereikt. De winnaar zal zijn/haar case presenteren op het podium van de Kromhouthal op 4 februari. Friends of Search vindt dit jaar voor de 7e keer plaats en wegens succes dit jaar voor het eerst in het buitenland. Op 5 februari trekken de search-experts naar Brussel om dezelfde line-up aan onze onderburen te presenteren. De laatste tickets zijn te koop via friendsofsearch.nl/tickets

Judith Peters

Voomalig Conceptontwikkelaar & Project Manager Events bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

AI in marketing: van praten naar doen – hoe je écht aan de slag gaat

Kunstmatige intelligentie. Iedereen heeft het erover, maar wie doet er écht slimme dingen mee? In een nieuwe aflevering van Shaping the Future, de podcastserie van DDMA over data, marketing en…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: AI adoption accelerates, but uneven uptake risks deepening the divide

The use of artificial intelligence (AI) in marketing is growing rapidly. Where last year 48% of organisations applied AI in their marketing activities, that figure has now risen to 62%*.…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: AI-gebruik groeit, maar kloof dreigt door ongelijke adoptie

De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) in marketing groeit snel. Waar vorig jaar nog 48% van de organisaties AI toepaste, zet inmiddels 62% AI in voor marketingactiviteiten*, aldus het Data-Driven…