Spring naar content

Friends of Search brengt begin 2020 internationale SEA- en SEO-experts naar Nederland en België. Het toonaangevende congres vindt op dinsdag 4 februari plaats in de Kromhouthal in Amsterdam en een dag later op een nader aan te kondigen locatie in Brussel. Er worden 1000 SEO- en SEA-en online marketeers verwacht uit binnen- en buitenland, zowel van adverteerders als bureaus. Early bird tickets voor Friends of Search tickets Amsterdam en Friends of Search tickets Brussel zijn vanaf vandaag beschikbaar.

Friends of Search Brussel

Met de uitbreiding naar België spelen de organisatoren van Friends of Search in op de behoefte uit de markt. Eduard Blacquiére, digital marketingstrateeg en medeoprichter van Friends of
Search: “Bij search marketeers is al jaren behoefte aan conferenties met diepgaande vakkennis over SEO en SEA van onafhankelijke sprekers. Dat is precies de reden waarom we Friends of Search gestart zijn en waarom het event al jaren groeit. Deze behoefte horen we ook vaak van vakgenoten in België en andere landen, waardoor deze stap naar het buitenland heel logisch is voor ons.”

Lennert de Rijk, CEO Benelux & Nordics van Artefact en medeoprichter van Friends of Search, vult aan: ‘’Friends of Search heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een van de toonaangevende conferenties in Europa. Hierdoor komen internationale topsprekers graag naar Amsterdam. Met elk jaar een ijzersterke programmering, focus op inhoud in plaats van commercie en brede steun vanuit de branche zijn we er in geslaagd om een conferentie neer te zetten die ook voor België en andere landen interessant is.’’

Friends of Search Awards

Voor de Nederlandse variant introduceert Friends of Search dit jaar ook iets nieuws: de Friends of Search Awards. Er zijn twee categorieën: Beste SEA Case en Beste SEO Case. Inzendingen worden beoordeeld door een onafhankelijke jury van internationale searchexperts, waaronder sprekers van (eerdere) edities van Friends of Search. De winnaars krijgen een podium op Friends of Search 2020 in Amsterdam. Zo krijgt iedereen die in search-branche werkt een unieke kans om zijn of haar beste, slimste of meest creatieve case te presenteren op Friends of Search. Blacquiére: ‘’Vanaf de eerste editie hebben wij al de ambitie om de beste cases te belonen op Friends of Search. Daarom zijn wij nu erg blij dat we dit hebben kunnen realiseren voor de editie van 2020 in de vorm van deze twee awards.’’

Lieke Vromans

Voormalig Content- & Communication specialist bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Media Effectiviteits Meting (MEM): Essentieel voor Efficiënte Groei

In het dynamische marketinglandschap van vandaag is media effectiviteits-meting (MEM) een sleutel tot groei. Nu consumenten meer privacy eisen en technologieën snel veranderen, volstaan traditionele meetmethoden niet langer. MEM draait…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Gen-Z kijkt anders, praat anders, werkt anders

DDMA lanceerde Perspectives: een nieuw kwartaal-event over hot topics in marketing. Wat verwacht Gen-Z van merken? En hoe kijken die aan tegen werk, media en communicatie? Vragen die bij veel…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Conversational AI 2.0: Zo breng je jouw chatbot naar het volgende niveau

Steeds meer bedrijven zetten chatbots in om klantvragen snel en efficiënt af te handelen. Het doel is duidelijk: jouw klant direct helpen en de druk op de klantenservice verlagen. De…