Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI DDMA Marketingteam van de toekomst
Onderzoek |

DDMO 2025: AI adoption accelerates, but uneven uptake risks deepening the divide

The use of artificial intelligence (AI) in marketing is growing rapidly. Where last year 48% of organisations applied AI in their marketing activities, that figure has now risen to 62%*. Yet the use of AI remains largely confined to operational tasks, such as content generation…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI DDMA Marketingteam van de toekomst
Onderzoek |

DDMO 2025: AI-gebruik groeit, maar kloof dreigt door ongelijke adoptie

De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) in marketing groeit snel. Waar vorig jaar nog 48% van de organisaties AI toepaste, zet inmiddels 62% AI in voor marketingactiviteiten*, aldus het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2025. Toch blijft de toepassing veelal beperkt tot uitvoerende taken zoals tekstcreatie…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Nieuws |

Gen-Z kijkt anders, praat anders, werkt anders

DDMA lanceerde Perspectives: een nieuw kwartaal-event over hot topics in marketing. Wat verwacht Gen-Z van merken? En hoe kijken die aan tegen werk, media en communicatie? Vragen die bij veel marketeers en communicatieprofessionals spelen. Reden voor DDMA om met “Perspectives” een nieuw, terugkerend event te…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI DDMA
Onderzoek |

DDMO 2025: AI redefines marketing function, sector matures amid growing pains

The rise of artificial intelligence (AI), with generative AI at the forefront, is reshaping the marketing profession. While the essence of marketing — value creation and customer connection — remains constant, the way marketing teams operate is undergoing a fundamental redefinition. This is the key…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI DDMA
Onderzoek |

DDMO 2025: Marketingfunctie onder invloed van AI, sector balanceert tussen adolescentie en volwassenheid

De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI), met generatieve AI als aanjager, verandert het marketingvak ingrijpend. Marketing zélf — de essentie van waardecreatie en klantverbinding — verandert niet, maar de manier waarop marketingafdelingen functioneren, krijgt een fundamentele herijking. Dat blijkt uit het Data Driven Marketing Onderzoek…
Lees meer
DDMA Legal
Nieuws |

DDMA zoekt Legal Stagiaire

Als Legal Stagiaire bij DDMA werk je in het hart van de Nederlandse marketingwereld. Die wereld staat nooit stil en strekt zich uit van digitale advertenties tot influencermarketing en van AI tot data-ethiek. Je bent verantwoordelijk voor het juridisch adviseren van ruim 365 verschillende organisaties.…
Lees meer
DDMA E-mail
Nieuws |

Winnaars DDMA EMAS Awards 2025 bekendgemaakt

Tijdens de uitreiking van de EMAS Awards, onderdeel van de jaarlijkse DDMA Email Marketing Automation Summit, zijn vandaag de winnaars bekendgemaakt. De EMAS Awards bekronen de meest innovatieve, effectieve en inspirerende prestaties op het gebied van e-mailmarketing en marketing automation.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Nieuws |

Ticketverkoop DDMA NEXT 2025 gestart: ontdek waar marketing naartoe beweegt

De ticketverkoop voor DDMA NEXT 2025 is officieel gestart. Op donderdag 27 november 2025 in Hotel Arena Amsterdam organiseert DDMA opnieuw hét event voor marketing-, data- en communicatiebeslissers die verder willen kijken dan de waan van de dag. Geen terugblik op wat is geweest, maar…
Lees meer
DDMA Post
Nieuws |

Vacature: lid Commissie Post (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam in de post hoek van de marketingsector en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Post de uitgelezen kans om hieraan bij te dragen…
Lees meer
DDMA Privacy
Artikel |

Privacy is perceptie: waarom consumenten Rituals blind vertrouwen

“Rituals mag alles van mij weten. Dat is geven en nemen”, zei een consument in het kwalitatief onderzoek van de DDMA Privacy Monitor 2025. Een opvallend voorbeeld van het vertrouwen dat sommige merken krijgen in het gebruik van persoonsgegevens. Wat maakt dat consumenten Rituals blindelings…