Spring naar content

Volgens het Cybersecuritybeeld Nederland 2020 (opgesteld door Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid) is phishing de meeste gebruikte eerste stap voor het uitvoeren van een aanval. Een van de vele van een ransomware-aanval was bijvoorbeeld de Universiteit Maastricht, waarbij aanvallers twee maanden vóór de ransomware-aanval toegang kregen tot het netwerk omdat medewerkers een link uit een phishing mail hadden geopend. Maar niet alleen grote organisaties zijn de klos. Aanvallers richten hun pijlen steeds vaker op kleine organisaties. Uit onderzoek blijkt dat bijna 1 op de 3 mkb’ers wordt bestookt met phishing e-mails en nepfacturen.

Met de campagne E-mail Veilig stimuleert DDMA, als onderdeel van de Veilige E-mail Coalitie, ondernemers te onderzoeken of ze veilig e-mailen en helpen we hen om, samen met hun hoster, de benodigde stappen te zetten naar een veilig gebruik van e-mail. E-mail jij al veilig? Ga naar de website en doe de test.

Bart Vossen, lid van de DDMA Commissie E-mail en managing director van Measuremail: “E-mail is een van de belangrijkste communicatie- en saleskanalen voor DDMA-leden. Wij vinden veilig mailen dan ook cruciaal om het vertrouwen van ontvangers én de merkbescherming voor verzenders te garanderen. Met deze campagne kun jij snel zien hoe veilig of onveilig jouw organisatie mailt. Veel leidinggevenden schrikken als ze de feiten zien, maar gelukkig zijn oplossingen binnen handbereik. Doe dus de test en verbeter jouw e-mail!”

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Springbok Agency, Funnelboost, and LevelUp Group nominated for the EMAS Battle of the Agencies 2024

Springbok Agency, Funnelboost, and LevelUp Group are contenders for this year’s title in the EMAS Battle of the Agencies (part of the DDMA EMAS Awards). This year, the nominees are…
Lees meer
DDMA |

De genomineerden voor de DDMA EMAS Awards 2024 zijn bekend

De jury van de DDMA Email Marketing Automation Summit Awards (EMAS Awards) 2024 is eruit. De jury nomineert Uitgekookt, FitFor Me en Ancienne Belgique in de categorie Email Marketing Automation…
Lees meer
E-mail |

Gmail en Yahoo stellen aangescherpte eisen aan bulkverzenders

Gmail en Yahoo hebben per 1 februari 2024 de regels aangescherpt voor bulkverzenders van e-mailmarketing zo blijkt uit de blogpost van Google. Op deze manier willen ze het aantal spamberichten…