Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Data-ethiek Data, Decisions & Engagement
Onderzoek |

DDMA Barometer 2025: The Dutch are reducing their digital media use, what does this mean for marketing in 2026?

A significant proportion of the Dutch population is working to reduce their digital media use. 35% of the Dutch population wants to reduce their digital media use or is already doing so. Among young people (Gen Z and Millennials Y), this figure even rises to…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Data-ethiek Data, Decisions & Engagement
Onderzoek |

DDMA Barometer 2025: Nederlanders minderen digitaal mediagebruik, wat betekent dit voor marketing in 2026?

Een aanzienlijk deel van de Nederlanders is bezig met het terugdringen van digitaal mediagebruik. 35% van de Nederlanders wil het digitale mediagebruik verminderen of doet dat al. Onder jongeren (Gen Z en Millennials Y) loopt dit zelfs op tot 47%. Dit is geen tijdelijke bevlieging:…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Podcast Shaping the Future: Over personalisatie en de kunst van niets doen

Wat als personalisatie niet draait om méér communicatie, maar juist om het lef om soms even niets te doen? Het klinkt contra-intuïtief, maar voor Eneco pakte de kunst van stilzitten heel goed uit. In de DDMA-podcast Shaping the Future vertelt Joost Vroonhof, Manager Advanced Analytics…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Nieuws |

Univé en New York Pizza winnen Customer Data Awards 2025

Tijdens het jaarlijkse marketingevent DDMA NEXT zijn vandaag de winnaars van de Customer Data Awards 2025 bekendgemaakt. De vakjury bekroonde Univé met de Data Transformation Award en New York Pizza met de Data Innovation Award. De awards worden jaarlijks uitgereikt aan organisaties die klantdata op…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Privacy
Artikel |

DDMA Exchange Table: de P van Personalisatie

We staan aan de vooravond van hyperpersonalisatie. Dankzij steeds slimmere technologie kunnen organisaties tot in detail inspelen op individueel gedrag. Maar wat betekent dat nog voor de consument en voor de marketeer? Tijdens de tweede editie van de DDMA Exchange Table, een kennisuitwisselingssessie over personalisatie,…
Lees meer
Data-ethiek Data, Decisions & Engagement DDMA
Artikel |

Podcast Shaping the Future: Loyaliteit vraagt om relevantie, niet alleen om korting

In de wereld van data-driven marketing is klantloyaliteit een onderwerp dat regelmatig herijkt moet worden. De opkomst van abonnementsmodellen, toenemende aandacht voor data-ethiek en veranderend consumentengedrag maken dat traditionele loyaliteitsprogramma’s onder druk staan. In deze aflevering van Shaping the Future deelt Noor Cloo, CEO van…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Data-ethiek Data, Decisions & Engagement
Artikel |

De menselijke factor in een wereld van AI: zo blijft customer experience persoonlijk

Je wilt dat klanten ervaren dat je hen begrijpt en dat je hun situatie herkent. Niet alleen omdat dit bijdraagt aan conversie, maar vooral omdat het vertrouwen en een duurzame relatie versterkt. Elke boodschap die je verstuurt en elk contactmoment moet daarom kloppen met wie…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Een nieuwe kijk op marketing: hoe marketeers de wereld kunnen veranderen

De wereld staat voor grote uitdagingen op het gebied van klimaat, en dat raakt ons allemaal. Als marketeers hebben we de unieke kans om bij te dragen aan een duurzamere samenleving. Maar hoe pakken we dat aan? En wat kunnen we doen om echt verschil…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Data, Decisions & Engagement DDMA
Artikel |

Marketingleiders over AI: Tools genoeg. Maar hoe krijg je de organisatie mee?

Wat doe je als AI-technologie zich sneller ontwikkelt dan je organisatie kan bijbenen? Hoe voorkom je dat pilots blijven hangen in de bubbel van innovatie, terwijl de rest van de organisatie op de rem trapt? En hoe veranker je ethiek in AI, zonder er een…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Marketing als motor van een duurzame revolutie

De klimaatcrisis raakt ons allemaal. Als marketeers bevinden we ons op een unieke positie om het verschil te maken. Maar hoe doe je dat? En wat vraagt het van jou en je organisatie om bij te dragen aan een duurzamere wereld?