Spring naar content

Uitdaging 1: Inzicht genereren of actie ondernemen: Attributie voegt alleen waarde toe als je acties aan inzichten verbindt. Optimaliseer eerst ieder kanaal en focus je daarna op de grotere cross-channelvragen.

Uitdaging 2: Het kiezen van een attributiemodel: Welk model selecteer je als datagedreven attributie niet mogelijk is?

Uitdaging 3: Het kiezen van een tool: Denk bij het kiezen van een tool op de beslissingen die je ermee kunt maken.

Uitdaging 4: De impact van branding: De impact van branding is vaak moeilijk te meten, omdat het een langetermijninvestering is. Gebruik brand trackers om je resultaten te valideren.

Uitdaging 5: De implicaties voor offline bedrijven: We laten voorbeelden uit de praktijk zien van bedrijven die online en offline touchpoints integreren.

Uitdaging 6: Attributie combineren met andere modellen: Attributie combineren met media mix modeling is cruciaal om het grotere plaatje te begrijpen.

Uitdaging 7: De validiteit van je analyse: Optimaliseer je strategie voordat je deze echt gaat testen.

Uitdaging 8: De validiteit van je resultaten: Dubbelcheck de validiteit van je resultaten door continu te blijven testen.

Benieuwd hoe je met deze attributie-uitdagingen om moet gaan? Download ‘The Ultimate Guide to Attribution’ hier.

Dit document is geschreven in samenwerking met experts van Google, iProspect, Nuon, bol.com, Nochii Online Marketing, Philips, Reprise, Greenhouse en De Nieuwe Zaak. De whitepaper is ook beschikbaar via het Think With Google-platform.

Judith Peters

Voomalig Conceptontwikkelaar & Project Manager Events bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

De grootste legal misvattingen over adverteren op social platformen

Adverteren op platformen zoals Meta en TikTok roept bij veel legal-afdelingen direct alarmbellen op. Terecht, want als marketeer ben je verantwoordelijk voor het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens, ook als je…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

De kracht van landelijke data in de customer journey: 5 voordelen

De customer journey gaat over het werven, ontwikkelen en behouden van klanten. Met daarin alle (in)directe interacties tussen de klant en jouw merk, product of dienst. Tot zover niets nieuws.…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMO 2025: Hoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketing

Marketeers willen het volledige potentieel van datagedreven marketing benutten, maar worden vaak teruggefloten door de realiteit. Het Data-Driven Marketing Onderzoek 2025 (DDMO), afgenomen bij 532 marketingprofessionals, onthult een duidelijke afstand…