Overzicht Actueel

DDMA verwelkomt Katja Sizova van Vodafone Ziggo als nieuw bestuurslid

Katja Sizova

Strategische stappen om de groei en het succes van de branchevereniging in 2019 door te zetten

Amsterdam 3 december 2018, DDMA, branchevereniging voor data en marketing, versterkt het bestuur met Katja Sizova, director Digital bij VodafoneZiggo. Sizova volgt Maarten Stramrood (Chief Digital Officer Brenntag Group) op die in juni afscheid nam als bestuurslid. Bij DDMA heeft het afgelopen jaar de groei van de vereniging verder doorgezet met een stijgend ledenbestand, verdere uitbreiding van het bureau en de opzet van de Commissie Artificial Intelligence (AI). Deze ontwikkelingen markeren de ambitie van de vereniging en de relevantie van data en marketing.

Bestuursupdate

Katja Sizova bekleedt al ruim 10 jaar diverse leidende rollen bij VodafoneZiggo op het gebied van digital en data driven marketing en brengt als bestuurslid veel kennis en expertise mee op het gebied van Digital Marketing. “Wij zijn erg blij met de komst van Katja, zij brengt een enorme schat aan kennis, visie en internationale ervaring mee ”, aldus Diana Janssen, Directeur DDMA. Naast Sizova bestaat het bestuur uit voorzitter Robert van Geffen (Philips), vicevoorzitter Finbar Hage (Rabobank) en Pieter Meijer (Pervorm). Het bestuur van DDMA gaat op zoek naar nog twee zwaargewichten die hun sporen hebben verdiend in data en marketing.

Afscheid gewaardeerde bestuursleden

Deze twee posities zijn vacant na het afscheid van bestuursleden Lucy van der Helm (directeur SIRE) en Patrick Jordens (oprichter DMCC) die na 14 jaar aan het einde van hun termijn als bestuurslid zijn gekomen. Beide bestuursleden hebben de afgelopen jaren grote bijdragen geleverd aan de ontwikkeling en positie van de branchevereniging. “DDMA is heel dankbaar dat Lucy en Patrick zich zo lang hebben gecommitteerd aan de vereniging. Mede dankzij hen heeft DDMA zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot dé vereniging voor data en marketing,” vervolgt Janssen.

Groei en ambitie DDMA

Het DDMA bureau breidde onlangs uit met Naomi van der Louw als junior jurist en Mike Bouma als relatiemanager. Met de komst van Van der Louw telt het bureau drie juristen. Van der Louw brengt expertise mee op het gebied van reclamerecht, mediarecht en privacyrecht. Met eerdere stages bij zowel de overheid als de advocatuur heeft zij daarnaast praktische kennis vanuit deze juridische sectoren. Bouma richt zich als relatiemanager op het behoud en de groei van het ledenbestand. Hij was eerder actief in search marketing en heeft veel kennis en een uitgebreid netwerk opgebouwd in de marketingsector. Hij kijkt er naar uit om zowel met collega’s, relaties en toekomstige leden van DDMA samen te werken en van deze relaties iets moois te maken.

Commissie AI

Het vakgebied van data en marketing ontwikkelt zich snel, artificial intelligence is een van de ontwikkelingen die op den duur over de hele breedte van het marketingvakgebied impact gaat hebben. DDMA richtte daarom dit jaar in samenwerking met leden en kennispartners de Commissie AI op. In de eerste maanden van haar bestaan organiseerde de commissie meteen de Amsterdam AI Hackathon.

Groeiend aantal leden en kennispartners

In 2018 groeide DDMA door een groot aantal nieuwe leden en kennispartners die zich aansloten. Het ledenbestand groeide in 2018 met 47 organisaties. Onder de nieuwe leden bevinden zich bekende organisaties als CZ, Diergaarde Blijdorp, Hunkemöller, Stage Entertainment, Storm Digital en Havas Media.