Overzicht Actueel

DDMA-leden investeren in databeveiliging

Méér dan de helft van alle DDMA-leden die geaccrediteerd zijn voor het Privacy Waarborg heeft de Security Check doorlopen. Dat databeveiliging top of mind is, blijkt wel! Maar liefst 61% kreeg beveiligingslabel Goud toegekend.

 

De volgende organisaties zijn recentelijk geaccrediteerd met het beveiligingslabel Goud:

Doornvogel Brand Intimacy is na het opvolgen van de aanbevelingen van de DDMA Privacy Autoriteit van beveiligingslabel Zilver naar Goud gegaan.

Brons, zilver of goud

Aan de hand van een vooraf vastgesteld scoringsmodel beoordeelt de DDMA Privacy Autoriteit in welke fase van professionalisering een organisatie zich bevindt op het gebied van informatiebeveiliging. Organisaties ontvangen vervolgens een toegesneden rapportage met daarin bevindingen en – voor zover nodig – aanbevelingen.

Daarnaast ontvangen organisaties van de DDMA Privacy Autoriteit een passend beveiligingslabel: Brons, Zilver of Goud. Het beveiligingscertificaat biedt uiteraard geen garantie, maar wel een mooie indicatie dat een bedrijf zich bewust is van beveiligingsrisico’s en beleid heeft op het gebied van databeveiliging.

Privacy Waarborg: onderscheidend vermogen

Als bedrijven compliant opereren is het belangrijk dat zij zich kunnen onderscheiden richting de consument en hun opdrachtgevers. In dat kader introduceerde DDMA in 2010 het Privacy Waarborg. Met dit keurmerk laten bedrijven zien dat zij transparant zijn over hun privacybeleid en integer en veilig omgaan met persoonsgegevens.

Kijk voor meer informatie over het Privacy Waarborg en welke bedrijven het voeren op de website van het Privacy Waarborg.

Doe de Security Check!

De Security Check is sinds november 2014 onderdeel van het Privacy Waarborg. Naast een Privacy Check, bestaat de evaluatie van de DDMA Privacy Autoriteit nu dus ook uit een Security Check. Alle leden van branchevereniging DDMA die het Privacy Waarborg voeren, zijn in beginsel verplicht dit jaar nog de Security Check te doorlopen.