Overzicht Actueel

DDMA Commissie Influencer Marketing breidt uit met Talpa-strateeg en influencer Joost Bouhof

De DDMA Commissie Influencer Marketing mag twee nieuwe leden verwelkomen. Met de toetreding van Joost Bouhof, contentmaker bij Joostspeeltspellen, en Lydia Fleuren, strateeg bij Talpa Network, kan de missie versterkt verder werken aan haar missie: het vakgebied volwassener en transparanter maken en het kennisniveau verhogen. In dit artikel stellen zij zichzelf voor.

Joost Bouhof (Joostspeeltspellen): “Ik wil marketeers en influencers dichter bij elkaar brengen.”

Joost BouhofJoost Bouhof maakt al geruime tijd content voor zijn socialmediakanalen. Via zijn YouTube-kanaal JoostSpeeltSpellen vermaakt hij dagelijks meer dan 500.000 abonnees. In de afgelopen 5 jaar heeft hij zich ontwikkeld als marketeer op het gebied van influencermarketing en waagt zich daarom – naast zijn eigen marketing – ook aan campagnes die buiten zijn kanalen vallen. Joost: “Als creatief en ondernemend persoon denk ik graag mee aan campagnes en werk ik graag alles van A tot Z uit. Ik hoop met mijn ervaring als contentmaker en influencer het perspectief van de influencer meer naar voren te brengen om zo marketeers en influencers dichter bij elkaar te brengen. Ook hoop ik voor de gehele influencermarketingsector meer bewustzijn te creëren voor de nieuwe wetten en regelgeving.”

Lydia Fleuren (Talpa Network): “Als relatief jong kanaal dat in korte tijd een enorme groei heeft doorgemaakt is influencermarketing toe aan de volgende stap richting volwassenheid.”

Lydia FleurenLydia is haar online-marketingcarrière begonnen als SEO-specialist, waarna ze overstapte naar socialmediamarketing. In haar rol als Head of Media bij Storyboard Amsterdam ontwikkelde ze influencermarketing- en socialmediacampagnes voor de mooiste merken. Sinds 2018 is ze strateeg bij Talpa Social. Bij deze ‘jongste’ unit binnen Talpa Network zijn onder meer StukTV, Gierige Gasten en S1 actief. Lydia: “Samen met de populairste creators van Nederland maken we dagelijks content voor miljoenen fans tussen de 13 en 34 jaar. Content voor een generatie die altijd online is, continu beweegt en het medialandschap een nieuwe kleur geeft. Als relatief jong kanaal dat in een korte tijd een enorme groei heeft doorgemaakt op het gebied van creativiteit, data en partnerships, is influencermarketing nu toe aan de volgende stap richting volwassenheid. Met mijn ervaring aan zowel de kant van adverteerders als de kant van de talenten, verwacht ik een mooie bijdrage te kunnen leveren om influencermarketing naar een hoger plan te tillen.”

Naast de nieuwe leden bestaat de Commissie Influencer Marketing uit: Martijn de Kemp (Storyboard, voorzitter), Jolijt Houweling (Social Friendz), Michel Pruijsers (Talpa Network), Bart Kampschreur (Vertigo 6) en Sanneke Swen (Het Nederlandse Rode Kruis).

Lijkt het je wat om mee te helpen de influencermarketingbranche te professionaliseren? Sluit je dan aan bij de DDMA Commissie Influencer Marketing. Neem hiervoor contact op met programmamanager Anne Veerle Vaarkamp (anneveerlevaarkamp@ddma.nl).