Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024 – Deep dive 1: Datakwaliteit en -beschikbaarheid voor veel organisaties in de marketingsector nog een hoofdpijndossier

De beschikbaarheid, kwaliteit en toepassing van data blijft nog vaak onbenut binnen de marketingsector in Nederland. Dit blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024, een jaarlijks onderzoek van branchevereniging DDMA onder de marketingsector in Nederland. In de afgelopen 3 jaar is er geen ontwikkeling…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

The Journey to the Golden Record: All Roads Lead to Data-Driven Decision Making

Creating a truly customer-centric marketing strategy hinges on understanding customers deeply enough to meet their needs proactively. This level of understanding requires a comprehensive, accurate, and unified view of each customer, known as the “Golden Customer Record.”
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Artikel |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024: AI-toepassing legt fundamenteel probleem bloot, datakwaliteit nog steeds een grote uitdaging

Ondanks alle technologische ontwikkelingen, vormen de mensen en het organiserend en lerend vermogen van organisaties vooralsnog de grootste uitdagingen bij datagedreven werken. Dat laat het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024 zien, een jaarlijks onderzoek van branchevereniging DDMA onder de marketingsector in Nederland. Hieruit blijkt duidelijk…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Artikel |

Data-Driven Marketing Study 2024: AI application exposes fundamental problem, data quality remains a major challenge

Despite all the technological developments, staff/workers and the organizational and learning capacity of organizations remain the greatest challenges for data-driven working. This was revealed by the 2024 (DDMO) Data-Driven Marketing Study: an annual survey of the marketing sector in the Netherlands by the industry association…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Onderzoek |

Data-Driven Marketing Study 2024: Limited Application of AI Exposes Fundamental Problem; data quality still a major challenge

Data quality still forms one of the greatest challenges within data-driven marketing. It also has a prohibitive effect on the use of more complex AI applications, thereby exposing a fundamental problem. This has been revealed by the Data-Driven Marketing Study (DDMO), an annual survey of…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Onderzoek |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024: Beperkte toepassing van AI legt fundamenteel probleem bloot; datakwaliteit nog steeds een grote uitdaging

Datakwaliteit is nog steeds één van de grootste uitdagingen binnen datagedreven marketing. Het vormt tevens een belemmerende factor bij het gebruik van complexere AI-toepassingen en legt daarmee een fundamenteel probleem bloot. Dit blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024, een jaarlijks onderzoek van branchevereniging…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Social Media
Nieuws |

Commissies Data, Decisions & Engagement en Commissie Social Media krijgen versterking

Sander Peterse (Brand Partnerships Manager bij TikTok), Jeffrey Ploeg (Senior Data Product Manager bij Odido), Liridon Bejta (Data Strategy | Teamlead Data bij Springbok Agency) en Joost Gipman (directeur Marketing & Communicatie bij Randstad Groep Nederland) brengen versterking in de commissies Social Media en Data,…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Nieuws |

Rituals, Intergamma, viaBovag.nl en FrieslandCampina Professional genomineerd voor de DDMA Customer Data Awards 2024

De genomineerden voor de DDMA Customer Data Awards zijn bekend. In de categorie Innovation strijden Rituals, Intergamma, viaBovag.nl en FrieslandCampina Professional om de winst. De categorie Data Transformation wordt niet uitgereikt. Op 12 november presenteren alle genomineerden hun case tijdens een speciale Digital Talk, op…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Legal Privacy
Artikel |

Google verbetert first party datagebruik in advertenties met confidential matching

Google heeft aangekondigd dat adverteerders hun eigen first party data met meer vertrouwen kunnen gebruiken in Google Ads. Dit wordt mogelijk gemaakt door de techniek van confidential matching, ondersteund door een architectuur die bekend staat als een ‘Trusted Execution Environment’ (TEE). Maar wat betekent dit…
Lees meer
Artificial Intelligence Data, Decisions & Engagement Digital Analytics
Artikel |

Shall we not talk about AI for once? Likely your data set is not ready for it. Just not yet.

Did you happen to see the Netflix documentary about Fyre, the once in a lifetime luxury music festival in the Bahamas? In case you missed it, the overhyped festival, a supposed mix between Coachella and Burning Man, ended up becoming “The Greatest Party That Never…