Overzicht Actueel

Consumenten kiezen beste folders van Nederland

De afgelopen weken hebben consumenten weer kunnen stemmen op hun favoriete folder. Consumenten konden kiezen uit drie categorieën: Nationaal food, Nationaal non-food en Regionaal. Per folder kon specifiek aangegeven worden welk onderdeel het hoogste wordt gewaardeerd. De genomineerden in de categorie Nationaal food zijn: Dirk, Hoogvliet en PLUS. De folders van Intratuin, Xenos en Zinzi zijn de genomineerden in de categorie Nationaal non-food. Boer Staphorst en Klein gaan de strijd met elkaar aan in de categorie Regionaal. De winnaars van de derde editie van de Beste Folder Award worden op donderdag 21 mei tijdens het Brievenbusreclame Congres bekendgemaakt.

Genomineerden

Stemmen kon via www.debestefolder.nl, in totaal zijn 61.000 stemmen uitgebracht. Totaal zijn 62 folders beoordeeld op acht aspecten: Scherpste aanbiedingen, Bevat producten die ik wil kopen, Informatief, Overzichtelijk, Inspiratie, Leukste producten, Leesformaat en Aantrekkelijk (qua kleur en beeldmateriaal).

De genomineerden van de Beste Folder Award, in alfabetische volgorde, zijn:

Nationaal food

  1. Dirk
  2. Hoogvliet
  3. PLUS

De consument is zeer te spreken over de food folders. De genomineerden scoren stuk voor stuk een 8 of hoger als rapportcijfer. Vooral ‘scherpste aanbiedingen’ en ‘leesformaat’ scoren hoog.

Nationaal non-food

  1. Intratuin
  2. Xenos
  3. Zinzi

Het ‘uiterlijk’ van de non-food folders wordt hoog gewaardeerd door de consument. Ook het aspect ‘bevat producten die ik wil kopen’, ‘inspiratie’ en ‘leukste producten’ scoren hoog.

Regionaal

  1. Boer Staphorst
  2. Klein

Dit jaar zijn twee folders in de categorie Regionaal genomineerd. Het aspect Aantrekkelijk (qua kleur en beeldmateriaal) scoort bij beide folders hoog.

DDMA Businessgroep Verspreidingen

De leden van de DDMA Businessgroep Verspreidingen zetten zich in voor een verdere professionalisering van de distributienetwerken. Tevens genereert de groep bestedingscijfers en promoot zij huis-aan-huis folders als effectief communicatiemedium. De groep is verantwoordelijk voor de zelfregulering in de vorm van de NEE/JA en NEE/NEE sticker voor op de brievenbus.

Het onderzoek naar De Beste Folder is uitgevoerd door onderzoeksbureau Q&A Research & Consultancy in opdracht van de DDMA Businessgroep Verspreidingen.