Filters: 
                    
            
                        Sorteer op: 
                        
                    
                 
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Creative
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Strategisch zichtbaar blijven in een AI-gedreven contentmarkt
                Een contentmarkt vol generieke AI-creaties. Meer productie dan ooit. En een consument die afhaakt door overvloed. Geen makkelijke context voor marketeers die merken bouwen. Tijdens de DDMA Creative Mixer op 23 oktober zocht de Creative Commissie samen met zo’n dertig vakgenoten naar de juiste vraag…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        DDMA
                    
                                                        
                        Influencermarketing
                    
                                                        
                        Social Media
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Op weg naar gezamenlijke benchmarks in influencer marketing
                Op 18 september 2025 organiseerde de DDMA Commissie Influencer Marketing een round table waar adverteerders, bureaus en onderzoeksorganisaties samenkwamen. Centraal stond de vraag: hoe zorgen we voor meer transparantie, meetbaarheid en professionalisering in een markt die snel groeit, maar nog steeds worstelt met uiteenlopende standaarden…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Data, Decisions & Engagement
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Marketing als motor van een duurzame revolutie
                De klimaatcrisis raakt ons allemaal. Als marketeers bevinden we ons op een unieke positie om het verschil te maken. Maar hoe doe je dat? En wat vraagt het van jou en je organisatie om bij te dragen aan een duurzamere wereld?
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        AI Act
                    
                                                        
                        Artificial Intelligence
                    
                                                        
                        Conversational AI
                    
                                                        
                        Legal
                    
                                 
                            
                        
                        Members-only
                    
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                AI Impact Assessment voor verantwoord gebruik van AI in marketing
                Hoe zorg je dat AI-systemen binnen marketing op een ethische, transparante en juridisch verantwoorde manier wordt ingezet, terwijl je bewust blijft van de mogelijke risico’s?
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Creative
                    
                                                        
                        DDMA
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Vacature
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Vacature: lid Commissie Creative (op vrijwilligersbasis)
                Ben jij werkzaam in de creatieve hoek van de marketingsector en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Creative de uitgelezen kans om hieraan bij te dragen…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Experimentation & Optimisation
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        From Profiling to AI-Powered Personalisation: How Traveldeal Created Tailor-Made Journeys for Every Visitor
                Personalisation has evolved from a marketing buzzword into a key differentiator in competitive industries like travel. Speaking directly to customer needs — at scale and in real time — is no longer a luxury but a necessity.
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        DDMA
                    
                                                        
                        Experimentation & Optimisation
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Vacature
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Vacature: Lid DDMA Commissie Experimentation & Optimisation (op vrijwilligersbasis)
                Ben jij expert op het gebied van experimentatie, CRO of optimalisatie en wil je meewerken aan de toekomst van dit marketing vakgebied in Nederland? Dan is een rol binnen de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation dé kans om je expertise te delen, samen te werken…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        DDMA
                    
                                                        
                        Search
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Vacature
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Vacature: Lid DDMA Commissie Search (op vrijwilligersbasis)
                Ben jij gepassioneerd over alles wat met search te maken heeft? Of je nu gespecialiseerd bent in SEO, SEA, marketplaces,…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        DDMA
                    
                                                        
                        Post
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Vacature
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Vacature: Lid DDMA Commissie Post (op vrijwilligersbasis)
                Ben jij expert op het gebied van post of direct mail en wil je actief bijdragen aan de toekomst van dit krachtige kanaal? Sluit je dan aan bij de DDMA Commissie Post. Samen met andere specialisten geef je richting aan de ontwikkeling van post als…
            
             
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        DDMA
                    
                                                        
                        E-mail
                    
                                                
                            Vacature: Lid DDMA Commissie E-mail (op vrijwilligersbasis)
                Ben jij expert op het gebied van e-mailmarketing en wil je samen met andere professionals het vakgebied verder brengen? Dan is de DDMA Commissie E-mail dé plek voor jou om kennis te delen, trends te signaleren en impact te maken.