Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Digital Analytics Experimentation & Optimisation
Interview |

Media Effectiviteits Meting (MEM): Essentieel voor Efficiënte Groei

In het dynamische marketinglandschap van vandaag is media effectiviteits-meting (MEM) een sleutel tot groei. Nu consumenten meer privacy eisen en technologieën snel veranderen, volstaan traditionele meetmethoden niet langer. MEM draait om het begrijpen van de werkelijke impact van media-investeringen en is essentieel voor een sterke…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Marketingteam van de toekomst
Nieuws |

Gen-Z kijkt anders, praat anders, werkt anders

DDMA lanceerde Perspectives: een nieuw kwartaal-event over hot topics in marketing. Wat verwacht Gen-Z van merken? En hoe kijken die aan tegen werk, media en communicatie? Vragen die bij veel marketeers en communicatieprofessionals spelen. Reden voor DDMA om met “Perspectives” een nieuw, terugkerend event te…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI
Artikel |

Conversational AI 2.0: Zo breng je jouw chatbot naar het volgende niveau

Steeds meer bedrijven zetten chatbots in om klantvragen snel en efficiënt af te handelen. Het doel is duidelijk: jouw klant direct helpen en de druk op de klantenservice verlagen. De huidige resultaten zijn wisselend. Veel chatbots leveren niet de ervaring die je klant verwacht. De…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI DDMA
Onderzoek |

DDMO 2025: AI redefines marketing function, sector matures amid growing pains

The rise of artificial intelligence (AI), with generative AI at the forefront, is reshaping the marketing profession. While the essence of marketing — value creation and customer connection — remains constant, the way marketing teams operate is undergoing a fundamental redefinition. This is the key…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI DDMA
Onderzoek |

DDMO 2025: Marketingfunctie onder invloed van AI, sector balanceert tussen adolescentie en volwassenheid

De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI), met generatieve AI als aanjager, verandert het marketingvak ingrijpend. Marketing zélf — de essentie van waardecreatie en klantverbinding — verandert niet, maar de manier waarop marketingafdelingen functioneren, krijgt een fundamentele herijking. Dat blijkt uit het Data Driven Marketing Onderzoek…
Lees meer
AVG Cookies Telecommunicatiewet
Nieuws |

Duidelijkheid over cookiebanners: wat moet er volgens de AP op laag 1 en 2 staan?

Met 50 waarschuwingen aan organisaties en een aantal boetes verder omtrent foute cookiebanners, heeft de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) getoond dat het thema cookies hoog op de agenda staat. De AP sprak organisaties o.a. aan op een gebrek aan transparantie in hun banners, waarbij ze voor…
Lees meer
ePrivacy Verordening Legal Telecommunicatiewet
Members-only
Artikel |

DDMA Cookiebanner checklist: 6 tips om jouw cookiebanner helemaal compliant te maken

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) kondigde begin 2024 aan meer nadruk te leggen op de naleving van cookieregels. Wij krijgen hierdoor steeds meer de vraag van leden om hun cookiebanner te checken. Daar zijn wij als legal team natuurlijk voor, maar het is natuurlijk altijd fijn…
Lees meer
Search
Artikel |

Elite XL: SEA / SEO Synergie

In een landschap waarin technologie snel verandert en zoekmachines steeds slimmer worden, is het vakgebied van search marketing in beweging. SEO en SEA zijn allang geen gescheiden werelden meer. Toch werken ze in de praktijk nog vaak naast elkaar in plaats van met elkaar. Tijdens…
Lees meer
DDMA Legal
Nieuws |

DDMA zoekt Legal Stagiaire

Als Legal Stagiaire bij DDMA werk je in het hart van de Nederlandse marketingwereld. Die wereld staat nooit stil en strekt zich uit van digitale advertenties tot influencermarketing en van AI tot data-ethiek. Je bent verantwoordelijk voor het juridisch adviseren van ruim 365 verschillende organisaties.…
Lees meer
Fieldmarketing
Artikel |

Fieldmarketing: waardevol, mits verantwoord toegepast

Fieldmarketing is en blijft een belangrijk en effectief kanaal voor direct contact tussen organisaties en consumenten. Het biedt merken de kans om op persoonlijke wijze met hun doelgroep in gesprek te gaan en bij te dragen aan een positieve klantbeleving. Tegelijkertijd vraagt deze vorm van…