Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA
Nieuws
|
DDMA Wrapped 2024: dit is wat wij voor leden hebben bereikt
De laatste DDMA-evenementen en publicaties van 2024 zijn achter de rug. We zijn ontzettend trots op het afgelopen jaar waarin we onder meer ons 20-jarig jubileum vierden. Dat komt mede doordat onze leden onze kennisactiviteiten met een 8,2 beoordelen. Bedankt! Dat stimuleert ons alleen nog…
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Whitepaper
|
Nieuwe marketinggids Responsible AI voor de verantwoorde inzet van AI in marketing
VIA Nederland, DDMA en bvA, drie brancheverenigingen in de marketingsector, hebben vandaag met trots de Marketinggids Responsible AI gepresenteerd. Deze gids, ontwikkeld als een ‘levende’ leidraad, biedt marketeers concrete richtlijnen en principes voor het verantwoord toepassen van kunstmatige intelligentie (AI) in marketingactiviteiten.
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
E-mail
Onderzoek
|
Best of DDMA Research & Insights 2024
In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In deze onepager zetten we belangrijkste trends en inzichten uit ons onderzoek op een rij (ook…
Lees meer
AVG
Cookies
Legal
Privacy
Nieuws
|
Belgische toezichthouder legt dwangsom op aan Mediahuis en RTL BE vanwege onduidelijk weergegeven weigerknop in cookiebanner
In 2023 kondigde de Belgische toezichthouder (GBA) aan cookies tot een prioriteit te maken, en die belofte is waargemaakt. In dit artikel bespreken we twee uitspraken naar aanleiding van klachten over onrechtmatige cookiebanners, ingediend door burgers via NOYB, de organisatie van privacyactivist Schrems.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
Data-Driven Marketing Research 2024 – Deep Dive 3: Apparent contradiction; no widespread adoption of AI within the marketing sector yet
Despite the fact that AI is on everyone’s lips, the Data-Driven Marketing Survey (DDMO) 2024 reveals that AI is not yet widely applied within the marketing sector: 1 in 4 organizations regularly apply AI, especially for content creation (25%), digital marketing (27%) and campaign automation…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
Data-Driven Marketing Onderzoek 2024 – Deep Dive 3: Ogenschijnlijke tegenstelling; nog geen brede toepassing van AI binnen de marketingsector
Ondanks dat iedereen het over AI heeft, laat het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024 zien dat AI nog niet breed wordt toegepast binnen de marketingsector, maar vooral op laagdrempelige gebieden als contentcreatie en digitale marketing. Is AI net zoiets als wat we in het verleden…
Lees meer
Artificial Intelligence
Artikel
|
AI-case: A/B testen van KLM naar nieuwe hoogtes met AI
De DDMA commissies willen marketeers inspireren en overtuigen van de toegevoegde waarde die AI kan bieden voor marketing. AI is niet langer toekomstmuziek, maar een essentieel instrument waarmee bedrijven hun marketingstrategieën naar een hoger niveau kunnen tillen. We delen concrete AI-cases om marketeers te laten…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Experimentation & Optimisation
Marketingteam van de toekomst
Search
Artikel
|
Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën
In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In deze derde aflevering van het derde seizoen van Shaping the Future duiken we samen met…
Lees meer
Search
Artikel
|
Modern Measurement in Paid Search
The way marketing effectiveness is measured has changed drastically compared to the past. As we move toward a future where marketing investments and their returns increasingly depend on privacy-focused solutions, marketers will need to find new ways to bridge data gaps and understand consumer behavior.…
Lees meer
DDMA
Artikel
|
DDMA zoekt een Ervaren Salesmarketeer
Wil jij werken in het hart van de Nederlandse marketingwereld? Die wereld staat nooit stil en strekt zich uit van influencermarketing tot fondsenwerving en van AI tot data-ethiek. Werken bij DDMA biedt je een unieke kans om je netwerk in de Nederlandse marketingwereld te versterken.