Overzicht Leden

Sports Alliance

Sports Alliance, opgericht in 2002 met het idee om op basis van data de relatie tussen de fan en de organisatie van bijvoorbeeld een voetbalclub te onderhouden, verbeteren en professionaliseren. En met succes, na 15 jaar bedienen we meer dan 100 sportclubs in Europa, in o.a. Engeland, Nederland, België en Spanje. Sports Alliance lost de grootste uitdaging op van elke (sport)marketeer, namelijk het samenbrengen, ontsluiten en optimaal benutten van alle beschikbare databronnen (van ticketing tot cashless) binnen een organisatie. Dat is de kracht van de Sports Alliance oplossingen. De oplossingen variëren van het kunnen uitvoeren van persoonlijke campagnes via onze Marketing Console tot CRM en Single Sign On, met als gemeenschappelijke deler, data.

Motivatie lidmaatschap
De privacy wetgeving is te belangrijk om alleen aan juristen over te laten! Wij zijn al sinds onze oprichting bezig met de privacy van de fans van onze voetbalclubs. Simpelweg omdat het een ‘best practice’ is om de communicatie voorkeuren van fans goed te registreren en te respecteren. Je bereikt fans altijd beter door op de door hen gewenste manier met hen te communiceren. Voor ons is de nieuwe privacy wetgeving dan ook een kans om onze dienstverlening voor onze klanten ook juridisch waterdicht te maken. Hiervoor kunnen we de hulp van een branche organisatie die gespecialiseerd is in de toepassing van privacy goed gebruiken.