Spring naar content

Arnold van het Nederend (KPN), Juryvoorzitter: “De winnende cases van Univé en New York Pizza laten zien wat er mogelijk is als technologie, visie en organisatiekracht samenkomen. Wat deze cases extra sterk maakt, is het leiderschap erachter: het zijn voorbeelden van wat je kunt bereiken als het senior management actief meebouwt aan datagedreven verandering.”

Judith Oude Sogtoen, directeur DDMA: “De Customer Data Awards vieren de kracht van verantwoord datagedreven en innovatief werken. De cases van Univé en New York Pizza bewijzen dat data hét verschil kan maken voor de klant én de organisatie. Het is inspirerend om te zien hoeveel visie, lef en vakmanschap hierachter zit.”

Winnaar Data Transformation Award 2025: Univé

De case laat zien hoe een datastrategie succesvol kan worden doorgevoerd binnen een complexe organisatiestructuur, met meetbare impact op proces en klantbeleving. De jury was onder de indruk van het doordacht opgezette klantprofiel-landschap van Univé. Dit maakte Univé tot de overtuigende winnaar in de categorie Data Transformation. De andere genomineerden in deze categorie waren Odido en Transavia.

Winnaar Data Innovation Award 2025: New York Pizza

De case van New York Pizza viel op door de innovatieve aanpak en de praktische toepassing van realtime personalisatie. De jury prees de combinatie van enthousiasme, AI-toepassing en maatschappelijk besef. De dashboards en AI-agent zorgen voor een efficiëntieslag en maken datagedreven werken toegankelijk voor iedereen. De andere genomineerden in deze categorie waren Coco & Sebas en Interpolis.

Univé en New York Pizza winnen Customer Data Awards 2025

De vakjury

De inzendingen zijn beoordeeld door een onafhankelijke jury van experts uit de volle breedte van het vakgebied. De jury van 2025 bestaat uit juryvoorzitter Arnold van het Nederend (KPN), samen met Lisette Gouda (ANWB), Mattanja de Vries (Rituals), Coen Wiers (Rabobank), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics) en Bas Karsemeijer (DataOps House).

Over de Customer Data Awards
De DDMA Customer Data Awards zijn dé prijzen voor organisaties die klantdata slim, verantwoord en creatief inzetten om klantbeleving, efficiëntie of impact te vergroten. De jury beoordeelt de inzendingen op impact, innovatie, schaalbaarheid en klantgerichtheid. De Customer Data Awards worden georganiseerd door DDMA en zijn commissie Data, Decisions & Engagement. Ze worden mede mogelijk gemaakt door Merkle, Google en GX Software.

Content DDMA 

Kennisbank voor marketing en data

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Univé en New York Pizza winnen Customer Data Awards 2025

Tijdens het jaarlijkse marketingevent DDMA NEXT zijn vandaag de winnaars van de Customer Data Awards 2025 bekendgemaakt. De vakjury bekroonde Univé met de Data Transformation Award en New York Pizza…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMA Exchange Table: de P van Personalisatie

We staan aan de vooravond van hyperpersonalisatie. Dankzij steeds slimmere technologie kunnen organisaties tot in detail inspelen op individueel gedrag. Maar wat betekent dat nog voor de consument en voor…
Lees meer
Data-ethiek |

Podcast Shaping the Future: Loyaliteit vraagt om relevantie, niet alleen om korting

In de wereld van data-driven marketing is klantloyaliteit een onderwerp dat regelmatig herijkt moet worden. De opkomst van abonnementsmodellen, toenemende aandacht voor data-ethiek en veranderend consumentengedrag maken dat traditionele loyaliteitsprogramma’s…