Spring naar content

Registreren zonder persoonsgegevens
Nederland is het eerste land dat deze voorkeur digitaliseert via InMijnBus.nl. Ieder huishouden ontvangt dit jaar een kaart waarmee via een QR code of telefonisch met een unieke code de voorkeur kan worden aangepast. Deze unieke codes horen bij het huis en worden bij verhuizing overgedragen aan de nieuwe bewoners die hun voorkeur weer kunnen aanpassen. Zo is het niet nodig om gegevens van of over personen te delen. Eerder registreerde voorkeuren via de NEE|JA, NEE|NEE of JA- sticker hebben geregistreerd, worden per huishouden overgenomen via InMijnBus.

Update 2023: Op dit moment is nog niet bekend wanneer alle gemeentes overgaan op het nieuwe systeem.

Gemak voor consument
MailDB, de brancheorganisatie die de huidige brievenbusstickers uitgeeft, neemt dit initiatief om het voor consumenten gemakkelijker te maken hun voorkeur aan te passen. Nu moet de brievenbussticker op het gemeentehuis worden afgehaald, wat voor veel consumenten een drempel is. Bovendien kunnen consumenten met dit nieuwe systeem hun voorkeur tussentijds aan of uit zetten, bijvoorbeeld bij vakantie of in aanloop naar de decembermaand. Ook is de verwachting dat InMijnBus een impuls geeft aan de vermindering van ongelezen folders en ongeadresseerd drukwerk.

Meer informatie over de werking en voordelen van het nieuwe systeem vind je op InMijnBus.nl.

Ook interessant

Lees meer
E-mail |

Meaningful Email Communication: How Naviva, Spotler, and SOLVM Truly Reach Parents

The collaboration between the maternity care organization Naviva Kraamzorg, marketing partner SOLVM, and technology partner Spotler clearly demonstrates that email can be a powerful communication channel—if done correctly. The three…
Lees meer
E-mail |

GDMA International Email Benchmark 2025: Retail puts the inbox on alert – email marketing remains strong, if relevant

Email marketing continues to be a powerful channel, but the bar is getting higher. This is demonstrated by the latest edition of the GDMA International Email Benchmark 2025 (available in…
Lees meer
E-mail |

GDMA International Email Benchmark 2025: Retail zet mailbox in Nederland op scherp – e-mailmarketing blijft sterk, mits relevant

E-mailmarketing blijft een onverminderd sterk kanaal, maar de lat ligt steeds hoger. Dat blijkt uit de nieuwste editie van de GDMA International Email Benchmark 2025, waarvoor wereldwijd én in Nederland…