Spring naar content

Registreren zonder persoonsgegevens
Nederland is het eerste land dat deze voorkeur digitaliseert via InMijnBus.nl. Ieder huishouden ontvangt dit jaar een kaart waarmee via een QR code of telefonisch met een unieke code de voorkeur kan worden aangepast. Deze unieke codes horen bij het huis en worden bij verhuizing overgedragen aan de nieuwe bewoners die hun voorkeur weer kunnen aanpassen. Zo is het niet nodig om gegevens van of over personen te delen. Eerder registreerde voorkeuren via de NEE|JA, NEE|NEE of JA- sticker hebben geregistreerd, worden per huishouden overgenomen via InMijnBus.

Update 2023: Op dit moment is nog niet bekend wanneer alle gemeentes overgaan op het nieuwe systeem.

Gemak voor consument
MailDB, de brancheorganisatie die de huidige brievenbusstickers uitgeeft, neemt dit initiatief om het voor consumenten gemakkelijker te maken hun voorkeur aan te passen. Nu moet de brievenbussticker op het gemeentehuis worden afgehaald, wat voor veel consumenten een drempel is. Bovendien kunnen consumenten met dit nieuwe systeem hun voorkeur tussentijds aan of uit zetten, bijvoorbeeld bij vakantie of in aanloop naar de decembermaand. Ook is de verwachting dat InMijnBus een impuls geeft aan de vermindering van ongelezen folders en ongeadresseerd drukwerk.

Meer informatie over de werking en voordelen van het nieuwe systeem vind je op InMijnBus.nl.

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Certificering wérkt: overtredingen influencers halveren na e-learning

Sinds de lancering van het influencercertificaat op influencerregels.com hebben ruim 2.000 influencers zich verdiept in de regels voor verantwoorde influencermarketing. Maar wat levert dat nu écht op? Stichting Reclame Code…
Lees meer
DDMA |

Nieuwe DDMA/bvA/NIMA Masterclass Influencer Marketing

DDMA, NIMA en bvA introduceren samen een nieuwe masterclass voor marketingprofessionals die strategisch en verantwoord aan de slag willen met influencer marketing
Lees meer
Social Media |

Bijna 9 miljoen Nederlanders vinden social media onvermijdelijk, maar digitale detox wint terrein

Amsterdam, 29 juli 2025 – Het Nationale Social Media Onderzoek 2025 laat zien dat bijna 9 miljoen Nederlanders het gebruik van social media als onvermijdelijk beschouwen. Ondanks de voordelen ervaren…