Sinds het begin van de pandemie overleggen brancheverenigingen, opdrachtgevers en opdrachtnemers op regelmatige basis met elkaar, onder andere over de impact van COVID voor huis-aan-huis- en straatwerving Het meest recente overleg vond plaats op maandag 20 december 2021, naar aanleiding van de persconferentie van zaterdag 18 december 2021. De meest uit het oog springende aandachtspunten die in het overleg aan bod kwamen zijn:
- Vervoer naar locatie: Personen uit een ander huishouden die samen in één auto rijden dienen een mondkapje te dragen, zoals de Rijksoverheid hier adviseert.
- Zelftests: Het zoveel mogelijk stimuleren van het gebruik van zelftests door wervers voorafgaand aan de werkzaamheden
Handleiding geactualiseerd
De eerder opgestelde Handleiding Werven, werken en collecteren in de 1,5 samenleving is op basis van het overleg op 20 december 2021 licht aangepast naar de actuele situatie rondom COVID.
Handleiding Werken, werven en collecteren in de anderhalvemetersamenleving (update: december 2021)
Download (251,17 KB)Ook interessant

Lees meer
Fieldmarketing
|
Fieldmarketing: waardevol, mits verantwoord toegepast
Fieldmarketing is en blijft een belangrijk en effectief kanaal voor direct contact tussen organisaties en consumenten. Het biedt merken de kans om op persoonlijke wijze met hun doelgroep in gesprek…

Lees meer
Creative
|
Nieuwe gezichten in de DDMA Commissies Creative, Telemarketing & Fieldmarketing
De DDMA Commissies Creative, Telemarketing en Fieldmarketing verwelkomen nieuwe leden. Met hun brede ervaring, persoonlijke drijfveren en frisse visie zijn Jerry Smit (Kalff), Chris de Leeuw (PARTOF), Joost Ritter (ROSCOM),…

Lees meer
Artificial Intelligence
|
De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?