Spring naar content

Nederland op hoog SEO-niveau

Barry Adams, jurylid SEO en oprichter en SEO-consultant van Polemic Digital, is tevreden over hoe SEO in Nederland opereert: “De kwaliteit van de inzendingen voor deze eerste Friends of Search Awards bewijst dat de search-industrie in Nederland op een heel hoog niveau presteert. De inzendingen laten uitstekend werk zien dat strategisch inzicht combineert met tactische executie op wereldniveau.”

De wereld van post-automatisering

Frederick Vallaeys, jurylid SEA en oprichter en CEO van Optmyzr, vult aan: “Wat ik leuk vind aan de inzendingen, is dat ze tonen dat we een levendige industrie hebben die met succes transitioneert naar de wereld van post-automatisering. De beste cases maken niet alleen gebruik van Google’s automatisering, ze hebben ook eigen inzichten, business data en een flinke dosis creativiteit toegevoegd om de resultaten naar een geheel nieuw niveau te tillen.” Vallaeys is spreker tijdens beide Friends of Search-congressen op 4 en 5 februari in respectievelijk Amsterdam en Brussel.

Beoordeling door internationale experts

Bij de beoordeling van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik. De onafhankelijke jury bestaat uit (inter)nationale search-experts, met naast Adams en Vallaeys ook onder meer Brad Geddes (Co founder – AdAlysis), Marcus Tober (Chief Innovation Officer – Searchmetrics) en Kate Adams (Head of Media & Measurement Specialists NL – Google).

Friends of Search Awards

De Friends of Search Awards zijn een initiatief van de onze branchevereniging en IAB Nederland, de organisatie achter het jaarlijkse Friends of Search-congres. De awards worden dit jaar voor het eerst uitgereikt. De winnaar zal zijn/haar case presenteren op het podium van de Kromhouthal op 4 februari. Friends of Search vindt dit jaar voor de 7e keer plaats en wegens succes dit jaar voor het eerst in het buitenland. Op 5 februari trekken de search-experts naar Brussel om dezelfde line-up aan onze onderburen te presenteren. De laatste tickets zijn te koop via friendsofsearch.nl/tickets

Judith Peters

Voomalig Conceptontwikkelaar & Project Manager Events bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: AI redefines marketing function, sector matures amid growing pains

The rise of artificial intelligence (AI), with generative AI at the forefront, is reshaping the marketing profession. While the essence of marketing — value creation and customer connection — remains…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: Marketingfunctie onder invloed van AI, sector balanceert tussen adolescentie en volwassenheid

De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI), met generatieve AI als aanjager, verandert het marketingvak ingrijpend. Marketing zélf — de essentie van waardecreatie en klantverbinding — verandert niet, maar de manier…
Lees meer
AVG |

Duidelijkheid over cookiebanners: wat moet er volgens de AP op laag 1 en 2 staan? 

Met 50 waarschuwingen aan organisaties en een aantal boetes verder omtrent foute cookiebanners, heeft de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) getoond dat het thema cookies hoog op de agenda staat. De AP…