Overzicht Events

DDMA Afternoon Update Online Beïnvloeding

Online beïnvloeding. Het gebeurt continu, en daar is niks mis mee. Maar hoe ver kan en wil je gaan? Wanneer wordt het misleiding? Aan de hand van 3 verschillende invalshoeken nemen wij je op 10 december mee in de wereld van online beïnvloeding. Hoe vindt besluitvorming volgens de wetenschap in onze hersenen plaats en hoe worden deze bevindingen toegepast? Maar ook: wat zijn voorbeelden uit de praktijk, welke mogelijkheden zijn er en wat werkt? En als laatste: hoe ver mag je volgens de wet gaan? Met voorbeelden kom jij erachter wat de juridische grenzen zijn.

Sprekers & talks

Martin de MunnikMartin de MunnikNeurensics
Neuromarketing & ethiek

Hoe werkt ons brein en welke rol speelt ons onderbewustzijn? En hoe beïnvloedt dat onze commerciële beslissingen? In deze presentatie gaat Martin in op de impact op marketing en sales en vertelt hij hoe je grip kunt krijgen op consumenten. Met voorbeeldcases vertelt hij hoe je dit in de praktijk kunt brengen. Hij gaat ook in op ethiek. Waar leg je als marketeer de grens van wat ethisch verantwoord is?

Naomi van der LouwNaomi van der LouwDDMA
Wanneer is online beïnvloeding een oneerlijke handelspraktijk?

Online beïnvloeding mag, maar misleiden niet. Wat zegt de wet over 'nudging' en 'dark patterns'? Tijdens deze presentatie vertelt Naomi aan de hand van praktijkvoorbeelden wanneer beïnvloeden is toegestaan, en wanneer het misleiding wordt.

Guda van NoortGuda van NoortUniversiteit van Amsterdam
Online beïnvloeding en gedragswetenschap

Als professor aan de faculteit Maatschappij- en Gedragswetenschappen is Guda specialist in Persuasive Communication. In deze presentatie neemt Guda ons mee in de wetenschappelijke kijk op online beïnvloeding. Wat weten we over de manier waarop consumenten online beslissingen nemen, en hoe verhoudt zich dat tot de manier waarop consumenten dit in de praktijk toepassen?