Spring naar content
Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Na de hype die voice heeft meegemaakt wordt het kanaal nu eindelijk volwassen. In het begin is er een snelle opwaartse beweging, de fase waarin vooral early adopters met de nieuwe technologie aan de slag gaan. Maar na verloop van tijd heeft de curve een daling ingezet: de innovatie blijkt moeilijker dan gedacht. Veel mensen denken dat voice ook echt alleen een hype was. Maar niets is minder waar. Spraakassistenten en chatbots zijn namelijk inmiddels onmisbaar binnen marketing- en service-afdelingen.

Op dinsdag 29 maart organiseert de DDMA Commissie Voice van 15:00 tot 16:30 uur een Digital Talk waarin ze jou als marketeer meenemen in de laatste ontwikkelingen binnen voice. We trappen af met de resultaten van de nieuwste Nationale Voice Monitor, een groot consumentenonderzoek dat inzicht biedt in de houding en het gedrag van Nederlanders ten opzichte van de voice-assistent (wordt op 24 maart gepubliceerd). Daarna delen Zorgbalans en Vitens die spraakassistenten en chatbots al succesvol inzetten in hun organisatie hun verhaal. Meer weten over de sprekers en hun presentatie? Zie hieronder.

Het doel van deze sessie is om je bewust te maken van de onschatbare waarde die het kanaal voice binnen de customer journey kan bieden.

Meld je snel aan via onderstaand formulier.

SPREKERS

Lars Heutink

Projectmanager bij Zorgbalans

Support van medewerkers via een eigen Company Voice App

Zorg lijkt een vanzelfsprekendheid in de Nederlandse markt. Toch staat de zorgsector sterk onder druk. Enerzijds door een krimpende arbeidsmarkt waardoor een tekort dreigt van ‘handen aan het bed’. Anderzijds door een stijgende zorgbehoefte en het verschuiven van meer complexe zorgtaken vanuit ziekenhuizen richting wijkzorg. Om de kwaliteit van de zorg ook in de toekomst te kunnen blijven waarmaken, ging Zorgbalans op zoek naar innovatieve nieuwe oplossingen, waaronder het beter benutten van technologie.

Spraaktechnologie ziet de organisatie als kansrijk domein om het werk van medewerkers te vereenvoudigen en de kwaliteit van de zorg te borgen. Om de privacy van cliënten en medewerkers te bewaken, koos de organisatie als eerste zorgverlener in Nederland voor het ontwikkelen van een eigen ‘Company Voice App’, buiten het kanaal van de Google Assistent om. De spraakgestuurde app – die luistert naar de naam Robin – is er om het werk van de zorgmedewerkers makkelijker te maken. Zodat zij meer tijd en aandacht aan de cliënten kunnen besteden.

Het concept van de Company Voice App is ook in Amerika hard aan het groeien. Tijdens deze presentatie gaan we verder in op de ontwikkeling van een Company Voice App en delen we learnings die je kunnen helpen wanneer je hiermee zelf aan de slag gaat.

Bert Bannink

Teammanager Vernieuwing en Klantinteractie bij Vitens NV

Integratie van spraakassistenten in het callcenter

Drinkwater. Het lijkt zo gewoon. Je opent de kraan en het is er. Voor jezelf, familie en vrienden. Voor scholen, bedrijven en ziekenhuizen. Onze zomers worden echter steeds warmer en droger. En er wordt gebouwd boven bronnen. De grote uitdaging: ook in de toekomst zuiver drinkwater garanderen. Dat is het werk van Vitens.

Dagelijks handelt Vitens veel telefoonverkeer af in het callcenter. De klanttevredenheid is hoog, de organisatie levert service op het hoogste niveau. Tegelijkertijd is er vaak sprake van piekbelasting in het callcenter, bij bijvoorbeeld storingen. Ook komen veel telefoontjes binnen die repeterend van aard zijn en waarbij menselijke empathie niet direct noodzakelijk is. Daarom verkent de organisatie de mogelijkheid van ‘human-like’ spraaktechnologie in het callcenter. Kan een spraakassistent inkomende telefoontjes routeren naar de juiste medewerker en waar mogelijk zelfstandig afhandelen?

In samenwerking met Y.digital zette Vitens een innovatief proof-of-concept op, waarbij veel aandacht is besteed aan de user experience. Tijdens de sessie gaan we in op de aanpak, de prototypes en delen we inzichten uit de user tests. Ook delen we learnings, die je makkelijk kunt meenemen wanneer je zelf aan de slag gaat!

Carla Verwijmeren

Partner & CCO bij AI-company Y.Digital

Praktische informatie

29 maart 2022 @ 15:00 16:30

Online

Gratis voor DDMA-leden
€100,00 voor niet-leden

Deel dit evenement