Spring naar content
Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Tech-partijen nemen privacybevorderende maatregelen en de wetgeving wordt steeds strenger. Consumenten worden daarbij steeds bewuster van datagebruik en verwachten meer qua privacy, maar ook wat service en relevantie betreft. Dat lijkt in tegenstrijd te zijn met elkaar, maar dat is het niet als je het goed aanpakt. Het vermogen om hiermee om te gaan is een kans om je te onderscheiden én een langetermijnrelatie met je klanten op te bouwen.

Daar gaan de Commissies Data, Decisions & Engagement en Digital Marketing Transformation je bij helpen met deze Deep Dive-serie over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld. Door trackingbeperkingen en regelgeving is het volgen van de klantreis van start naar conversie moeilijker dan ooit geworden. Datagaten zorgen ervoor dat marketingteams moeite hebben om echte CPA, ROAS, inkomsten en conversies te meten op kanaal- of campagneniveau.

In deze tweede Deep Dive op 29 september illustreren we aan de hand van twee praktijkcases van onder andere TUI, Just Eat TakeAway en ING dat je deze uitdaging juist ook moet zien als kans. Met de toenemende inzet van AI en aanverwante tooling kun je slim met datagaten omgaan.

Aanmelden

Sprekers & Talks

Jan Hendrik Fleury

Director Dataconsulting bij Artefact en Commissievoorzitter DDE

Tijdens deze presentatie start Patrick Kool, Measurement Specialist bij Google met een uitleg over Modeling en Google Ads Consent Mode. Hij vertelt wat het is, hoe het werkt en waarom het gebruikt wordt. Vervolgens vult Jeroen Maaijen, Manager Digital Performace Marketing aan met zijn ervaringen bij TUI.

TUI.nl was een van de eerste adverteerders die Google Ads Consent Mode heeft geïmplementeerd. Door deze implementatie zijn ze in staat om meer conversies te meten onder onze Google Ads campagnes. Ze kunnen hun campagnes hierdoor beter aansturen en hun budgetten beter besteden.

Jeroen Maaijen

Manager Digital Performance Marketing bij TUI

Patrick Kool

Data & Measurement Lead | Google

Door besluiten van verschillende Europese toezichthouders t.a.v. Google Analytics is er dit jaar meer aandacht voor het legal aspect bij analytics en measurement dan ooit tevoren. Maar hebben de huidige ontwikkelingen wel zoveel impact op de dagelijkse praktijk?

In deze presentatie gaat Romar terug naar de juridische basis die nodig is om data te kunnen verwerken voor analytics en measurement. Daarnaast zal hij ingaan op de huidige problematiek rond Google Analytics en de vraag wat dit voor gevolgen heeft voor jouw praktijk.

Romar van der Leij

Voormalig Legal counsel | DDMA

Zowel de plek die analytics inneemt in marketing, als de manier waarop analisten omgaan het hun data & algoritmes is aan veel verandering onderhevig. Bedenk alleen al het komende einde van 3rd party cookies, de consent- en privacyfocus als wel de attention marketing-discussie bij vooraanstaande marketeers en onderzoekers. Tegelijkertijd werken we aan het dagelijks gebruiken van al bestaande stuurmiddelen, zoals attributie, merksturing, AB-testen en meer geavanceerdere en AI gedreven vormen van sturing. Werkende measurement middelen, maar altijd gestoeld op die steeds veranderende wereld.

Centraal in deze presentatie staat hoe Maarten in dynamische organisaties oplossingen heeft weten te creëren die het meten van marketinginspanningen mogelijk blijven maken. Concreet gaat Maarten in op hoe analytics flexibel ingericht kan worden en wat zijn ervaringen en leerpunten zijn met Cookieless, Attributie en Customer Journey Analytics.

Maarten heeft bij zijn huidige werkgever ING en zijn vorige werkgevers veel ervaring opgedaan in het opzetten, uitrollen, en gebruiken van analytics voor Marketing Performance. Dit als analist/scientist, maar ook lang in de rol van programmamanager.

Maarten Jansen

Sr. Analist Digital and Customer Interactions bij ING

Rico Stuijt begon 6 jaar geleden bij Just Eat Takeaway.com en is Lead Performance Measurement, verantwoordelijkheden zijn onder andere de tracking van Web & App verkeer, de mapping en attributie van dit verkeer, incrementality testing en doelgroeptargeting.

Hij vertelt meer over attributie en waarom dit steeds moeilijker wordt. Daarbij deelt hij zijn ‘oplossingen’ om evengoed weer dichtbij de “waarheid” te komen. Denk aan Serverside tracking, backend transaction method, session unification, incrementality testing en meer!

Rico Stuijt

Lead Performance Measurement bij JustEat TakeAway


Stel al je vragen aan de experts!

Aanmeldingen gesloten!

Het aanmeldformulier is gesloten. Wil je deze Deep Dive nog online bijwonen?
Vraag (indien je DDMA-lid bent) de inbellink gratis aan via info@ddma.nl

Praktische informatie

Datum & tijd

29 september 2022 @ 15:00 17:00

Walk-in om 14:30
Starten om 15:00
Q&A om 17:00 (optioneel)
Borrel om 17:30

Vorm

Hybride event: online en fysiek te bezoeken
Locatie: B.Amsterdam
Zaal: BrightLab
Adres: Johan Huizingalaan 763a (Gebouw B.1, Eerste verdieping) te Amsterdam

Taal & aanmelden

Taal: Nederlands

Gratis voor DDMA-leden
100 euro voor niet-leden

Let op: Heb jij aangegeven de Deep Dive fysiek bij te wonen? Als je toch niet blijkt te kunnen, meld je dan uiterlijk een dag van te voren af via info@ddma.nl. Anders hanteren we een no-show-fee van €50.

Deel dit evenement