Spring naar content
Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Tech-partijen nemen privacybevorderende maatregelen en de wetgeving wordt steeds strenger. Consumenten worden daarbij steeds bewuster van datagebruik verwachten meer qua privacy, maar ook wat service en relevantie betreft. Dat lijkt in tegenstrijd te zijn met elkaar, maar dat is het niet als je het goed aanpakt. Het vermogen om hiermee om te gaan is een kans om je te onderscheiden én een langetermijnrelatie met je klanten op te bouwen.

Daar gaan de Commissies Data, Decisions & Engagement en Digital Marketing Transformation je bij helpen met deze Deep Dive-serie over omnichannel klantengagement in een privacy-first wereld. In deze eerste Deep Dive op 21 juni vertellen we je onder meer:

  • Hoe je een datastrategie opzet met first-party data als belangrijke pijler
  • Hoe je van datagedreven ideeën concrete use cases maakt
  • Hoe je klantdata beschikbaar krijgt, klantprofielen opbouwt en (potentiële) klanten herkent
  • Wat de mogelijkheden binnen wettelijke en ethische kaders zijn voor dataverzameling voor het maken van profielen en actionable inzichten en voor het delen van 1p data met advertising platforms
  • Hoe je de marketing technologie inricht en welke afwegingen daarbij gemaakt worden
  • Hoe je je organisatie inricht om flexibel en gecontroleerd dataproducten te ontwikkelen, onderhouden en in gebruik te laten nemen

Aanmelden

Sprekers

Jan Hendrik Fleury

Director Dataconsulting bij Artefact en Voorzitter Commissie DDE
  • Een introductie over datastrategie met technische en organisatorische componenten:
  • Wat is een data-strategie met daarbij first-party data als belangrijke pijler? Uit welke componenten bestaat dit?
  • Hoe persoonlijke data te verzamelen met de juiste ‘value exchange’ tussen organisatie en klant
  • Hoe van datagedreven ideeen verspreid in de organisatie tot pragmatische keuzes te komen   
  • Hoe de gekozen datagedreven first-party use cases te ontwikkelen met minimale technische aanpassingen mogelijk is waarmee je kosten bespaart en snel kunt testen
  • Hoe first-party data te delen met advertising platforms, wat je er mee kunt bereiken en welke juridische en ethische overwegingen een rol spelen
  • Hoe de marketingorganisatie in te richten om gecontroleerd, flexibel en continue dataproducten te ontwikkelen en te onderhouden.

Romar van der Leij

Voormalig Legal counsel | DDMA

Er zijn op dit moment op juridisch vlak een aantal ontwikkelingen gaande die van invloed zijn op je marketingstrategie in het algemeen. Zowel wetgevers als toezichthouders roeren zich en consumenten worden steeds privacybewuster. Romar geeft een overzicht van de belangrijkste juridische ontwikkelingen, van gepersonaliseerd adverteren tot data delen buiten de EU.


Jeroen Veldhoen

Director Data & Analytics bij FD Media Groep

FD Mediagroep, bekend van onder andere het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio en Company.info, zit midden in een digitale en datagedreven transformatie. Datastrategie, public cloud, marketing technologie, democratiseren van insights, organisatiestructuur en -cultuur, data privacy en data ethiek maken deel uit van deze transformatie. 

Jeroen deelt wat de ‘drivers’ voor FD Mediagroep zijn om een datastrategie te ontwikkelen en wat deze strategie inhoudt over de assen technologie en organisatie. Waarom gekozen is voor een modulair CDP en hoe de ontwikkeling van de eerste use cases begonnen met een focus op first-party data en toekomstbestendigheid. Andere elementen in zijn bijdrage zijn onder andere: architectuur, user consent management, samenstellen en gebruiken van audiences, gebruik van het platform door business users, data governance, SCRUM agile, nut en noodzaak van onderhoud van het CDP.


Michel van den Ham

Product Owner Analytics & CDP bij Philips

Michel vertelt wat datacollectie voor Philips betekent. Wat doen we aan datacollectie en hoe stellen we klanten hierbij centraal (value exchange)? Hoe zorgen wij er voor dat wij gebruikers en klanten herkennen aan de hand van een unieke klant-ID? Wat zijn de overwegingen die we maken bij datacollectie en het delen van data met advertising platforms, waarbij we de shift hebben gemaakt van wat juridisch is toegestaan naar keuzes gebaseerd op data-ethiek? Ook laat Michel zien waarom de globale scale met verschillende lokale wetgevingen data complex maakt bij Philips en hoe deze complexiteit en voorzichtigheid heeft geleid tot de bouw van een eigen Customer Data Platform (CDP).


Ronnie van Nieuwenhoven

Strategy Manager bij ING

Ronnie is de moderator van deze dag en zal naast het inleiden van de sprekers ook de panel discussie leiden waarbij zowel sprekers als alle deelnemers op een interactieve manier in gesprek kunnen gaan over First Party Data.


Deep Dive 1: Datacollectie en klantprofielen in een privacy-first wereld

Praktische informatie

21 juni 2022 @ 15:00 17:00

B.Amsterdam (The Muhammad)

Johan Huizingalaan 763a (Gebouw B.1, Begane grond)
Amsterdam, 1066 VH
+ Google Maps
Bekijk de site van Locatie

Hybride

Je kunt kiezen of je online inbelt of aanwezig bent op locatie in Amsterdam (met inloop vanaf 14.30, inclusief borrel)

Taal: Nederlands

Gratis voor DDMA-leden
100 euro voor niet-leden

Let op: Heb jij aangegeven de Deep Dive fysiek bij te wonen? Als je toch niet blijkt te kunnen, meld je dan op tijd af via info@ddma.nl. Als je dit niet doet en niet komt opdagen, dan rekenen we een no-show-fee van €50.

Deel dit evenement