Spring naar content

Tijdens de Email Hackathon daagt DDMA bedrijventeams uit om in één dag aan de slag te gaan met een meegebrachte case op het gebied van Automated e-mail. Ga met een team van drie tot vijf collega’s uit verschillende disciplines aan de slag om onder leiding van kundige experts een flinke slag te slaan in een customer journey of wellicht al een hele werkende campagne te hebben staan. Zorg voor een goede mix van specialismen in je eigen team voor een maximaal resultaat. Een team kan bijvoorbeeld bestaan uit een mix van een marketeer, IT’er, copywriter, designer en dataspecialist. Neem voor meer informatie alle spelregels goed door.

  • Je kunt als team alleen deelnemen als je werkzaam bent bij een adverteerder/opdrachtgever
  • Je gaat aan de slag met een eigen meegebrachte case op het gebied van Automated Email
  • Jouw idee is en blijft jouw idee. Je bent de intellectuele eigenaar van alles wat je bouwt tijdens de DDMA Email Hackathon.
  • Je bent vrij om je eigen tools (zoals eigen ESP) te gebruiken om je idee tot leven te brengen.
  • Elk team bestaat uit ten minste één bedrijfskundige (zoals een marketeer) en één dataspecialist. Zorg ervoor dat de meerderheid van je team bestaat uit mensen van je eigen organisatie. In overleg kan een externe consultant die al betrokken is bij je organisatie plaatsnemen in het team. Een team bestaat uit minimaal 3 personen en maximaal 5 personen.
  • Op het moment van inschrijving vragen we de contactgegevens van één persoon uit. Daarna nemen we contact met je op om de namen, e-mailadressen en functies van de teamleden uit te vragen. Na inschrijving ontvangen we dus graag een globale opzet van het team. Dit om te voorkomen dat er geen team beschikbaar is als het evenement dichterbij komt. Later zal het altijd mogelijk zijn om van teamlid te wisselen.
  • Inschrijven is gratis, maar niet vrijblijvend. Als je je team inschrijft, verwachten we dat je aanwezig bent. Als je je team terugtrekt binnen de 3 weken voor het evenement, of als je team niet komt opdagen, rekenen we €200,- boete per team. Het wisselen van teamleden is kosteloos.
  • Foto’s en video’s kunnen gemaakt worden voor marketingdoeleinden. Wees voorzichtig met het vermelden van bedrijfsgeheimen in je presentatie.
  • En de belangrijkste regel van allemaal: heb plezier!

Je maakt de campagne voor jouw eigen organisatie. De resultaten van deze dag kun je dus direct in de praktijk toepassen! In één dag kom je van data naar een automatische mail, of van een idee naar een uitgewerkte customer journey. Je krijgt advies van externe professionals (mentoren) die ervoor zorgen dat je case aan alle kanten klopt. Ook zal er een jurist van DDMA aanwezig zijn zodat je gelijk een juridische check hebt op je project. Ook is er de mogelijkheid om ervaringen uit te wisselen met andere adverteerders die meedoen aan de Hackathon en doe inspiratie op. De DDMA commissie E-mail faciliteert op deze dag de omgeving, kennis, inspiratie én focustijd waarmee jouw team geholpen wordt om je meegebrachte doel te behalen.

We willen echt dat iedere deelnemer het uiterste uit deze de Hackathon kan halen. Daarom kan elke organisatie werken aan een eigen project met eigen bedrijfsgegevens en systemen.

Aan het eind van de dag zal ieder team zijn uitgewerkte case en opgedane kennis presenteren in een korte pitch aan de andere deelnemers.

Durf jij het aan? Meld je aan via onderstaande formulier.

Aanmeldformulier

DDMA Email Marketing Automation Hackathon 2022

  • Op het moment van inschrijving vragen we de contactgegevens van één persoon uit. Daarna nemen we contact met je op om de namen, e-mailadressen en functies van de teamleden uit te vragen. Na inschrijving ontvangen we dus graag een globale opzet van het team. Dit om te voorkomen dat er geen team beschikbaar is als het evenement dichterbij komt. Later zal het altijd mogelijk zijn om van teamlid te wisselen.
  • Elk team bestaat uit ten minste één bedrijfskundige (zoals een marketeer) en één dataspecialist. Zorg ervoor dat de meerderheid van je team bestaat uit mensen van je eigen organisatie. In overleg kan een externe consultant die al betrokken is bij je organisatie plaatsnemen in het team. Een team bestaat uit minimaal 3 personen en maximaal 5 personen.

Naam contactpersoon

Nieuws over E-mail

Lees meer
E-mail |

UNICEF, Leen Bakker, T-Mobile en Happy Horizon winnaars EMAS Awards 2022

De winnaars van de DDMA EMAS Awards zijn vandaag bekendgemaakt. UNICEF won in de categorie Optimization en Leen Bakker sleepte de winst in de wacht in de categorie Innovation. In…
Lees meer
E-mail |

April Mullen (Women of Email & SparkPost, a MessageBird company): “Email marketers spend so much time on execution but not nearly enough time on strategy”

April Mullen describes herself as an email geek with experience on both brand and agency sides. In 2016 she co-founded Women of Email, a professional network with 6,000 members aimed…
Lees meer
E-mail |

Mike Nelson (Really Good Emails): ‘Email design isn’t just about how “pretty” something looks, but also about cadence, content and clarity.’

Really Good Emails is a website that showcases the best emails that hit the inbox, which according to Mike Nelson, one of its founders and speaker at the EMAS 2022,…