Dit jaar hebben wij voor het vijfde jaar achtereen het Data-Driven Marketing Onderzoek uitgevoerd, waarmee we de datagedreven marketingsector in kaart hebben gebracht. Het onderzoek verliep dit jaar voor het eerst in twee delen verdeeld over twee thema’s: Data & Technologie en Marketing & Business impact.

Deel 1 – Data & Technologie
In deel 1 onderzochten we in hoeverre de sector de technologie in huis heeft om de (klant)behoefte centraal te stellen. Daarbij gingen we onder meer in op de meest gebruikte tooling en technieken en de volwassenheid van analytics binnen de sector. Lees voor de resultaten het eerste persbericht of download de infographic.

 

Deel 2 – Marketing & Business impact
In deel 2 keken we naar de impact die datagedreven marketing oplevert. Daarbij vroegen we onder meer naar budgetten, de inzet van kanalen en grootste marketinguitdagingen. Lees voor de resultaten het tweede persbericht of download de infographic.

 

De resultaten van deel 1 en deel 2 zijn samengevoegd in een overzichtelijk rapport die je hier kunt downloaden.

Dashboard

Dashboard

Wil jij je eigen rapport samenstellen en je eigen organisatie naast die van andere leggen? Bekijk dan het interactieve dashboard. Hier kun je alle uitkomsten filteren op verschillende bedrijfskenmerken (grootte organisatie, dienstverlener/ opdrachtgever, profit/non-profit), zodat jij als marketeer precies ziet waar jij en je organisatie staan. De cijfers en grafieken in het rapport corresponderen met de cijfers in het dashboard hieronder.

Downloads voorgaande jaren

Downloads voorgaande jaren

Commissie Data, Decisions & Engagement

Commissie Data, Decisions & Engagement