Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Experimentation & Optimisation
Artikel
|
Dit zijn de ‘harde’ succesfactoren voor een robuuste experimentatiecultuur – Experimenteren is (nog steeds) modegevoelig – maar dat hoeft niet zo te zijn
Experimenteren en testen wordt door CRO-marketeers vaak neergezet als dé motor achter exponentiële groei. Kijk naar bedrijven als Amazon, Booking, Airbnb, Zalando en Netflix—allemaal voormalige startups die dankzij experimenteren in minder dan 10 jaar wereldwijd succes boekten. Ook gevestigde namen als IBM en Microsoft zijn…

Lees meer
Post
Artikel
|
Beweging in de postmarkt: Direct Mail krijgt er een speler bij
Recent werd bekend dat Spotta, actief in huis-aan-huisverspreiding, zich ook op de markt voor Direct Mail gaat richten. Daarmee krijgt het kanaal er een nieuwe speler bij. Voor verzenders van geadresseerde postcampagnes betekent dat vooral meer keuze in partnerschap en uitvoering.

Lees meer
Legal
Social Media
Legal documentatie
|
Explained: Custom Audiences
Voor marketeers is de inzet van Custom Audiences een populaire manier om gericht doelgroepen te bereiken. Facebook is de bekendste en meest gebruikte aanbieder van deze dienst, maar ook X (in de Explained nog ‘Twitter’) en Instagram bieden een vergelijkbare advertentietool aan. Voor veel organisaties…

Lees meer
Post
Nieuws
|
Spotta-uitspraak: groen licht voor gepersonaliseerde folderpakketten én meer concurrentie
PostNL en Kiesjefolders hebben de Autoriteit Consument & Markt (ACM) verzocht om handhavend tegen Spotta op te treden. Het platform Folderkiezer van Spotta zou volgens hen een postvervoerbedrijf zijn en zich volgens de Postwet moeten registreren. De ACM wees dat handhavingsverzoek af. De rechtbank Rotterdam…

Lees meer
E-mail
Interview
|
Acht jaar Battle of the Agencies: e-mailmarketing op het hoogste niveau
Acht edities lang is Ralph de Kruif betrokken geweest bij de ‘Battle of the Agencies’, een jaarlijks terugkerend hoogtepunt op de EMAS. Samen met interviewer Mark Kruisman blikt hij terug op de evolutie van dit unieke e-mailmarketingconcept.

Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Conversational AI
Legal
Members-only
Artikel
|
DDMA Stappenplan AI-geletterdheid: alles wat je moet weten om aan de vereiste te voldoen
Ook al is actief toezicht nog niet begonnen, AI-geletterdheid is een wettelijke verplichting vanaf 2 februari 2025. Toch blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2025 van DDMA dat de Nederlandse marketingsector daar nog lang niet klaar voor is. Slechts 18% van de organisaties stimuleert…

Lees meer
Post
Whitepaper
|
DDMA brengt de volledige postketen in kaart: een blauwdruk voor gerichte, duurzame marketing
Welke impact kun je maken wanneer je vanaf het allereerste klantprofiel tot aan de brievenbus regie houdt op elk detail van je campagne? In het nieuwe whitepaper ‘De Gehele Postketen in Beeld: Van Data tot Resultaat’ laat DDMA zien hoe een gestructureerde aanpak over de…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
E-mail
Artikel
|
Making marketing automation work: here’s where to start
Marketing automation offers wonderful opportunities to make marketing, sales and service work better together. But in practice, it still often proves difficult to get systems to really land well in an organization.

Lees meer
DDMA
Legal
Privacy
Nieuws
|
Privacy Waarborg in de praktijk: dit zijn de inzichten uit 2024
Het Compliance Comité heeft haar Jaarbericht 2024 gepubliceerd. Dit onafhankelijke comité beoordeelt audits voor het toekennen van het DDMA Privacy Waarborg, een keurmerk dat organisaties helpt inzicht te krijgen in hun privacy- en securityniveau en dit transparant uit te dragen naar consumenten en partners.

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
Nieuws
|
Nieuw! DDMA organiseert studiereis naar Boston: AI in context
Van 7 t/m 13 december 2025 organiseert DDMA een nieuwe vorm van verdieping voor marketingprofessionals: een volledig verzorgde studiereis naar Boston. Samen met Studium Travel – specialist in marketing-kennisreizen voor professionals – bieden we een intensief programma aan rond de rol van kunstmatige intelligentie binnen…