Overzicht Actueel

Wie wint de DDMA Customer Data Award 2017?

De DDMA Customer Data Award beloont het innovatief en creatief gebruik van (klant)data. Al sinds 2006 wordt deze Award uitgereikt aan organisaties die aantoonbaar laten zien dat ze hun data inzetten voor het verbeteren van de klantdialoog. Wie volgt eerdere winnaars als Vakmedianet, Sanoma en KLM op? Inzenden kan vanaf vandaag!

Klant centraal

“Het is belangrijk om het gebruik van data voor het centraal stellen van de consument te belonen, zodat duidelijk wordt hoe groot het belang van data eigenlijk is en hoeveel je kunt bereiken door er slim gebruik van te maken” zegt Ceesjan de Vos, Chief Marketing Officer van Vakmedianet en winnaar van vorig jaar. “Zo belangrijk dat ik dit jaar graag plaats neem in de jury!”

Jury

Ook Ewout Vis, met Sanoma de winnaar van de Customer Data Award van 2015 is toegetreden tot de jury. Samen met Kees Groenewoud (CMotions), Martin de Lusenet (Lusenet Data Consulting), Arjan de Koning (Invicta) en Marcel van der Marck (Crystalloids) zullen zij de ingezonden cases beoordelen op basis van analyse en segmentatie, datakwaliteit, datagovernance en data-integratie.

De DDMA Customer Data Award is een initiatief van de DDMA Commissie Klantdata en Dialoog. Inzenden kan nog tot en met 19 juni (deadline is 12.00u).  De Award wordt uitgereikt op 22 november tijdens een speciale Award avond voorafgaand aan de DDMA Data Dag. Op dit DDMA congres met 300 bezoekers zullen zowel de winnaar als de genomineerden een plek op het podium krijgen.

Meer informatie over o.a. de criteria, de jury en belangrijke data in het aanmeldproces vind je hier.