Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Artificial Intelligence Search
Interview |

Interview Aleyda Solis (Orainti) | The (dis)advantages of Search Engine Experience

‘Search Generative Experience’ (SGE) is poised to be a game changer. How will it affect organizations? What are its (dis)advantages? We’re thrilled that Aleyda will be speaking about this at Friends of Search 2024 in Amsterdam this year. We got the chance to talk with…
Lees meer
Legal Telecommunicatiewet Telemarketing
Artikel |

Dit gaat er veranderen met de inwerkingtreding van de herziene Code Telemarketing

Vanaf 1 maart 2024 is de herziene Code Telemarketing daarmee voor leden van DDMA in werking getreden. De code wordt handhaafbaar zodra deze is goedgekeurd bij en door de Stichting Reclamecode. In dit artikel vatten we de belangrijkste veranderingen samen.
Lees meer
DDMA
Nieuws |

Vacature: Marketing Intelligence Specialist

Wil jij werken in het hart van de Nederlandse marketingwereld? Per direct zoeken wij een gedreven Marketing Intelligence Specialist die ons team komt versterken. Met jouw kennis van data-analyses en projectmanagement skills speel je een sleutelrol in de begeleiding van drie onafhankelijke (internationale) benchmarks die…
Lees meer
ePrivacy Verordening Legal
Members-only
Artikel |

DDMA Standpunt: liever beter handhaven van de bestaande cookieregels dan aanscherpen met nieuwe regels

In een brief aan de Tweede Kamer heeft staatssecretaris Alexandra van Huffelen onlangs de plannen van het demissionair kabinet voor de cookieregels uit de doeken gedaan. DDMA en VIA Nederland spraken over dit voornemen van het kabinet met het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties…
Lees meer
Search
Interview |

Exploring the PPC Journey with Navah Hopkins: A Friends of Search Interview

In this interview with Navah Hopkins, a well-known expert in the PPC industry, we delve into the strategic decisions and data-centric insights that have shaped her career in search engine advertising. From her early days in marketing to her current role as a thought leader…
Lees meer
Legal Telemarketing
Zelfreguleringscode |

Reclamecode: Code voor Telemarketing

In de Reclamecode Telemarketing staan alle regels die de sector zichzelf oplegt. Deze regels zijn ondergebracht bij de Stichting Reclame Code en worden gehandhaafd door de Reclame Code Commissie. Deze code geldt voor alle organisaties die in Nederland aan telemarketing doen, ongeacht of ze lid…
Lees meer
Artificial Intelligence DDMA
Nieuws |

DDMA Commissie AI heeft versterking met twee nieuwe leden

De DDMA Commissie AI heeft er twee nieuwe aanwinsten bij. Dirk de Raaff, Head of Quantitative Marketing bij Air France-KLM, en Victor Eekhof, co-founder van Studio Vi, maken sinds januari 2024 deel uit van de commissie.
Lees meer
Search
Nieuws |

Dit zijn de genomineerden voor de Friends of Search Awards 2024

De jury van de Friends of Search Awards 2024 is eruit. In de categorie Beste SEA (Search Engine Advertising) strijden Shampoo Bars en Brandblussershop om de overwinning. Aon Individuals en HEMA zijn genomineerd in de categorie Beste SEO. De prijsuitreiking vindt plaats tijdens Friends of…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics Social Media
Nieuws |

DDMA Commissies Social Media, Digital Analytics en Data, Decisions & Engagement krijgen versterking

Nieuwe bloed binnen onze commissies. Anouk Kramer, social advertising director bij dentsu, Monique Hartvelt-Zwanenburg, omnichannel campaigning specialist bij Odido, en Lex Jacobs, business development bij Blend360, zijn ieder toegetreden tot een van onze commissies.
Lees meer
Legal Post
Artikel |

Veranderingen in de regelgeving voor brievenbusreclame door de jaren heen

Vanaf 1 maart 2024 hanteren 62 van de 342 gemeenten de JA-sticker. Hiermee wordt het nationale systeem van zelfregulering, dat sinds 1993 bestaat met NEE NEE- en NEE JA-stickers, omgekeerd voor de ontvangst van reclamefolders in deze gemeenten. Voor huis-aan-huiskranten blijft die NEE NEE- en…