Spring naar content

Ook dit jaar waren er weer meer inzendingen dan de voorgaande jaren. De jury ziet een duidelijke ontwikkeling waarin de kwaliteit van de cases steeds hoger wordt. Jurylid Marc Borgers, die de prijzen uitreikte in een uitverkochte Kromhouthal: “Personalisatie gaat nu echt naar een hoger niveau door de toepassing van datagedreven modellen en algoritmes.”

RELEVANTIE EN PERSONALISATIE

De jury looft Wehkamp Warenhuis Boost, de winnende campagne vanwege de manier waarop klantdata is gebruikt om te personaliseren. “Maar ook de cultuur, de complexiteit en de gekozen aanpak zijn onderscheidend. Dit is de toekomst van e-mail: meer personalisatie en relevantie door content, timing en frequentie.” Als winnaar versloeg Wehkamp de andere genomineerde campagnes ‘Tips na aankoop’ van Coolblue, ‘Persoonlijke Auto-aanbevelingen: Het mes snijdt aan drie kanten’ van Marktplaats en ‘VT Wonen Voorjaarshuis Actie 2017’ van Sanoma/VT Wonen.

Relevantie voor de klant heeft ook prioriteit bij Marjolein Kleiberg (TUI), de nieuwe E-mail Vrouw van het jaar, zo blijkt uit het juryrapport. “Marjolein heeft oog voor meer kanalen, andere merken, meer landen en de lange termijn. Zij durft intern verandering te prediken en vernieuwing te stimuleren. Voor de jury is Marjolein daarom de E-mail Vrouw van 2017.“ De andere genomineerde e-mailspecialisten waren Glenn Ikking van Marktplaats en Jochem Veenstra van de VakantieDiscounter.

PUBLIEKSPRIJS

De week voorafgaand aan de uitreiking kon gestemd worden voor de Publieksprijs voor beste e-mailcampagne. Ruim een derde van de stemmen ging naar Wehkamp, dat hiermee de grote winnaar werd van de DDMA E-mail Awards 2017.

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMA Barometer 2025 – Consumentenaandacht raakt op: van digitale overload naar betekenisvolle marketing

De consument haakt af. Niet omdat marketing niet werkt, maar omdat het te veel is. Te veel schermtijd, te veel berichten, te veel communicatie over alles. Tijdens de DDMA Exchange…
Lees meer
Influencermarketing |

Influencers onder vuur, niet alleen voor transparantie in reclame

Steeds vaker komen influencers in de problemen door wat ze doen of juist nalaten op sociale media. Of het nu gaat om het aanprijzen van illegaal gokken, het promoten van…
Lees meer
Artificial Intelligence |

AI in marketing: van praten naar doen – hoe je écht aan de slag gaat

Kunstmatige intelligentie. Iedereen heeft het erover, maar wie doet er écht slimme dingen mee? In een nieuwe aflevering van Shaping the Future, de podcastserie van DDMA over data, marketing en…