Overzicht Actueel

Meer inzicht in data driven marketing wereldwijd? Doe mee aan dit GDMA onderzoek!

Wil jij jouw inzet van data in marketing en advertising benchmarken tegen de rest van de wereld? Kijken hoe jouw budgetten zich verhouden tot die van organisaties wereldwijd? Meer inzicht krijgen in de ontwikkeling van data driven marketing en advertising op alle continenten? Doe dan mee aan het jaarlijkse onderzoek van onze koepelorganisatie GDMA (Global Alliance for Data Driven Marketing Associations)!

Het doel van het onderzoek is inzicht verkrijgen in hoe organisaties wereldwijd data gebruiken om marketing en advertising zo gericht mogelijk in te zetten en die kennis weer te delen. Zo kan de hele branche de resultaten gebruiken om hun inspanningen te benchmarken en nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen.

De onderzoeksresultaten van vorig jaar lieten zien dat de inzet van data inmiddels cruciaal is voor de groei van organisaties over de hele wereld. De budgetten blijven stijgen. Bovendien professionaliseert het gebruik van data en daalt daarmee de aankoop van datasets. Lees meer over de resultaten van 2015.

In Nederland streven we naar meer dan 100 deelnemers aan dit wereldwijde onderzoek, zodat ook specifieke cijfers voor onze markt worden opgenomen in de resultaten. Dus doe mee aan dit onderzoek zodat jouw organisatie en de branche kunnen profiteren van de cijfers rond data en marketing wereldwijd!