Overzicht Actueel

Gezocht: de footprint van data driven marketing

DDMA vertegenwoordigt met trots 275 organisaties die met kunde en wijsheid data inzetten voor marketing. Wij doen dit niet alleen. DDMA maakt onderdeel uit van een mondiaal netwerk van DMA’s. Van Argentinië tot Hongarije, van India tot Australië. Onder al deze landen wordt een onderzoek uitgevoerd. DDMA roept de sector op Nederland  te vertegenwoordigen door het invullen van de vragenlijst. En uiteraard geldt, vul je ‘m in dan ontvang je het volledige rapport over de footprint van data driven marketing. 

Scope van het onderzoek

Wat zijn de kanaalvoorkeuren wereldwijd? Welke macro-economische ontwikkelingen tekenen zich af? En hoe past Nederland in dit plaatje? Vorig jaar deden ruim 3000 marketeers mee. Toen signaleerden het onderzoek het volgende:

  • 92% van de marketeers denkt dat data een belangrijker rol gaat spelen in marketingtoepassingen
  • Targetting is de belangrijkste toepassing van data driven marketing (68,5%)
  • Budgetten nemen toe (73%)
  • Budget (47%) en verouderde businessprocessen (31%) zijn belangrijke remmende factoren voor de ontwikkeling

Lees de volledige samenvatting uit 2014 hier.

Het onderzoek sluit eind augustus. Vul de enquête in en krijg een gratis exemplaar van het volledige rapport.
Mocht je de enquête al hebben ingevuld, excuses voor het dubbele verzoek. Omdat de enquete via de Global DMA gaat, kunnen wij als DDMA niet zien wie de lijst al heeft ingevuld.