Overzicht Actueel

DDMA lanceert Dutch CRO Awards

Op 21 september worden de eerste DDMA Dutch CRO Awards uitgereikt. De prijzen, in het leven geroepen om het beste werk in conversie-optimalisatie en A/B-testing te belonen, zijn opgedeeld in vier categorieën: Ad Testing, Personalisatie, Conversion Tests en Mobile. De inschrijving voor de Dutch CRO Awards is nu geopend.

Frank Overbeek, voorzitter van de DDMA Commissie CRO, schetst het belang van CRO (Conversion Rate Optimization): “CRO ondersteunt organisaties hun klanten optimaal te leren kennen en de klanttevredenheid daarmee te verhogen. Het is een sterk ontwikkelend vakgebied dat met innovativiteit en een breder draagvlak in de organisaties nog grote stappen kan maken.“
Diana Janssen, directeur van DDMA, voegt daaraan toe: “Juist vanwege het belang van CRO in online marketing is begin dit jaar de commissie CRO opgestart. Het vakgebied is soms nog wat onderbelicht, en wij vinden het belangrijk de kansen ervan te laten zien. De Dutch CRO Awards zijn een uitgelezen kans om mooie cases in de spotlight te zetten.”

Inschrijving geopend

Alle inzendingen voor de Dutch CRO Awards 2017 worden door een vakjury beoordeeld op onder meer effectiviteit, creativiteit en innovatie. De jury bestaat uit de leden van de DDMA commissie CRO, die is samengesteld uit toolingpartijen, digital marketingbureaus en adverteerders.

De DDMA Dutch CRO Awards worden uitgereikt op 21 september, tijdens een speciale awardavond in Edel in Amsterdam. Het inzenden van cases kan vanaf vandaag en is gratis. De sluitingsdatum is 21 augustus en op 4 september maakt de jury de shortlist bekend. Inzenden doe je hier!

Voor de awardavond kunnen tickets gekocht worden via dutchcroawards.nl.

Over DDMA

DDMA is de brancheorganisatie voor marketing en data. Onze 275 leden halen en brengen bij ons kennis over het inzetten van data om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. Daarom organiseren wij met en voor hen netwerk- en kennisbijeenkomsten. Wij eisen van onze leden dat zij handelen binnen het kader van de wet en de gedragscodes. Daarnaast spreken wij met de stakeholders in Den Haag en Brussel over de ontwikkeling van een duurzame data-economie.