Overzicht Actueel

DDMA lanceert campagne: ‘Data, maak er iets moois van’

DDMA campagnebeeld

Vandaag lanceert DDMA, vereniging voor data en marketing, de B2B campagne ‘Data, maak er iets moois van’. In de snel veranderende, complexe en concurrerende datasector moet de marketeer – veel meer dan voorheen – van alle markten thuis zijn. Het is van groot belang dat men zich realiseert dat het in de kern gaat om de juiste balans tussen data, technologie en creativiteit. Met deze campagne vraagt DDMA daarom aandacht voor de balans tussen science en art. “Technologie en data zijn essentieel voor marketing. Maar data gaat niet alleen om het hoofd, om enen en nullen. Het gaat ook om het hart”, aldus directeur Diana Janssen.

Broccolihond
In de campagnevideo zien we een jongetje van 8 jaar, geïnspireerd door zijn vader die in het vak werkzaam is, ‘data’ verzamelen van zijn klasgenootjes om iedereen op zijn verjaardag een traktatie op maat te kunnen geven. “In dit filmpje zie je dat creativiteit zorgt voor het onderscheidend vermogen om mensen écht te raken en in beweging te brengen”, aldus Janssen. 

Profiteren van alles wat DDMA te bieden heeft
DDMA heeft de afgelopen jaren het aantal leden fors zien toenemen, omdat organisaties bij DDMA alles vinden wat nodig is om ‘marketing anno nu’ te kunnen bedrijven. “We constateerden dat onze groei niet in verhouding stond tot de bekendheid van DDMA. Voor ons is dit een logisch moment om DDMA in nog bredere kring bekend te maken. Er zijn nog zoveel organisaties die kunnen profiteren van alles wat DDMA te bieden heeft”, aldus DDMA voorzitter Robert van Geffen. 

Over de campagne
De campagne ‘Data maak er iets moois van’ is uiteraard sterk datagedreven en is onder meer te zien op  Facebook, LinkedIn en Twitter. Daarnaast is er de website www.ddma.nl/datamaakerietsmooisvan

Samenwerking
Voor deze campagne heeft DDMA samengewerkt met een aantal partijen. Ceci n’est pas un bureau is de bedenker van het concept, Wefilm de produktiemaatschappij (regisseur Zara Dwinger) en Your Social/Oogst neemt het digitale stuk voor haar rekening. De Issuemakers tekende voor de PR-ondersteuning.