Over DDMA
Robert van Geffen

Robert van Geffen

Robert van Geffen is Global Head of B2B Digital & Activation bij Philips en werkt daar al tien jaar in verschillende IT- en marketingfuncties. Voor zijn leidende rol bij de digitale transformatie die Philips de afgelopen jaren onderging ontving Van Geffen in 2015 de Digital Transformers Award en in 2016 de Digital Innovation of the Year Award.

“Vanuit mijn achtergrond in eHealth weet ik hoe belangrijk integriteit is voor bedrijven die data inzetten, en bewustwording daarvan is dan ook een van mijn focuspunten. Daarnaast wil ik ervoor zorgen dat DDMA via de verschillende commissies haar meerwaarde voor leden blijft vergroten en me hard maken voor meer aandacht voor digital marketing en data binnen het Nederlandse onderwijssysteem.”

Pieter Meijer

Pieter Meijer

Pieter Meijer is op 21 juni 2016 benoemd als nieuw bestuurslid. Meijer is digital marketing specialist en CEO bij Pervorm.

“De urgentie van het gebruik van data is voor veel adverteerders nog niet vanzelfsprekend. Het gevolg is dat de consument advertising steeds meer buiten sluit waardoor het lastiger wordt om goede resultaten te blijven halen. Het tegengaan van deze ontwikkeling kan door de beter te acteren op verzamelde data in bijvoorbeeld communicatie of productontwikkeling. DDMA richt zich zowel op de mensen binnen een organisatie die op de achtergrond druk zijn met de eigen data als ook op de marketeer. Tussen die 2 groepen is er nog een te groot gat waardoor adverteerders niet het optimale rendement behalen.”

Finbar Hage

Finbar Hage

Finbar Hage is op 14 november 2017 benoemd als nieuw bestuurslid. Finbar is werkzaam als Head of Data and Analytics bij Rabobank Nederland.

“Het is mijn rol om te zorgen dat de data werkt voor een onderneming als de Rabobank. Data zorgt dat wij relevant kunnen zijn voor onze klanten. Relevant in de kern van onze dienstverlening; door risico’s herkennen en op waarde schatten. Maar natuurlijk ook relevant in onze rol als grote adverteerder.

DDMA helpt mij en de Rabobank al jaren om de balans te bewaken. De balans tussen mooie dingen doen met data en behoud van het absolute vertrouwen van de klant dat zijn of haar data bij ons veilig is. ”

Udo OelenUdo Oelen is op 12 juni 2019 benoemd als nieuw bestuurslid. Udoe is werkzaam als Chief Privacy Officer bij de Nederlandse Spoorwegen. 

Oelen heeft ruim twintig jaar ervaring in functies waar data, privacy en legal een belangrijke rol spelen. Hij was onder andere Hoofd Toezicht Private Sector bij de Autoriteit Persoonsgegevens en vanuit deze ervaringen kent Oelen als geen ander het belang van privacybescherming en het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens.

‘’DDMA is een branchevereniging die het beste uit twee werelden met elkaar combineert: marketing en privacy. De organisatie doet veel aan kennisverspreiding en educatie voor haar leden en hanteert met het Privacy Waarborg een keurmerk dat echt zorgt voor meer privacybewustzijn bij bedrijven. Ik ben erg blij dat ik vanuit mijn kennis en ervaring een bijdrage kan leveren aan de verdere ontwikkeling van de sector en specifiek het keurmerk.”

Resi BeckerResi Becker is op 17 juni 2020 benoemd als bestuurslid. Resi Becker is 23 jaar actief bij PostNL en sinds 3 jaar binnen de directie verantwoordelijk voor het postbedrijf. Door de toetreding van PostNL, een van de founding fathers van DDMA, zijn alle kanalen vertegenwoordigd in het DDMA-bestuur.

“Ik geloof sterk in de kracht van fysieke post, in de mix met andere media, zodat onze klanten hun boodschap effectief kunnen overbrengen. Daarnaast zie ik dat de inzet van data cruciaal is voor het optimaliseren van de ervaring van onze klanten. Mensen verwachten steeds meer en steeds sneller. Dit kun je alleen waarmaken door data veilig en effectief in te zetten, zodat mensen hiervan voordeel ervaren en geen zorgen hebben over verkeerd gebruik. Als bestuurslid van DDMA wil ik deze blik op datagebruik verder ontwikkelen en nadenken over een goede positionering ervan.”

noor clooNoor Cloo is op 17 juni 2020 benoemd als bestuurslid. Noor Cloo is sinds begin 2019 algemeen directeur van Loyalty Management Nederland, de organisatie achter Air Miles. Daarvoor bekleedde zij verschillende directiefuncties bij onder meer Vattenfall, Ziggo en Eneco.

“Onze visie op data sluit aan op de wereld die DDMA voor ogen heeft. Data is de belangrijkste asset van ons loyaliteitsprogramma. We geloven dat mensen hierin zelf grip moeten hebben op hun gegevens en hun digitale identiteit. Een van mijn doelen als bestuurslid is om ervoor te zorgen dat consumenten nog beter de waarde van hun data inzien en zo betere keuzes maken over wat ze ermee doen.”

eke rogEke Rog is op 17 juni 2020 benoemd als bestuurslid. Eke Rog is, na jarenlang bij verschillende marketingbureaus gewerkt te hebben, sinds 2015 in dienst bij Stage Entertainment, eerst als marketingmanager en vanaf 2017 als commercieel directeur.

“De commerciële afdeling van Stage Entertainment Nederland streeft naar een optimale balans tussen data en emotie. Dat perspectief neem ik mee in mijn rol als bestuurslid bij DDMA. Ik vind het daarbij erg bijzonder in de voetsporen te treden van mijn vader en vanuit het bestuur ook een bijdrage te kunnen leveren aan de verdere ontwikkeling van ons vakgebied.”