Spring naar content

Deelnemers bezoeken onder meer Harvard/MIT en verdiepen zich ter plekke in de innovaties en ontwikkelingen rond generatieve AI en de toepassing ervan binnen commerciële en maatschappelijke domeinen.

Deze reis is een nieuw initiatief binnen het aanbod van DDMA en is ontwikkeld op basis van de thema’s die binnen de vereniging centraal staan: technologische vooruitgang, verantwoord datagebruik en de wisselwerking tussen mens, organisatie en markt.

Een week lang verplaatsen deelnemers zich naar een van de plekken waar generatieve AI niet alleen wordt bestudeerd en ontwikkeld, maar ook is ontstaan. Het programma is gericht op verdieping, interactie en kennisuitwisseling.

“Het ontwikkelen en aanbieden van deze studiereis is een natuurlijk gevolg van waar we als DDMA voor staan,” zegt Judith Oude Sogtoen, directeur DDMA. “Onze leden zoeken naar inhoudelijke verdieping in kleine, relevante netwerken. Dit programma biedt precies dat: de kans om met een groep professionals een week lang stil te staan bij de impact van AI – voorbij de trends en richting de toepassing, met een scherpe focus op data driven marketing, zowel aan de tech-kant als de eindeloze stroom toepassingen in en voor het vakgebied.”

Het programma is under construction, maar de opzet staat grotendeels vast. DDMA-leden ontvangen een gunstig tarief; ook niet-leden zijn welkom. De maximale groepsgrootte is 30 personen.

Programma: intensief, actueel en praktijkgericht

Het programma in Boston bestaat uit een mix van academische, zakelijke en praktische onderdelen. Op het voorlopige programma staan onder meer:

  • Een inhoudelijke sessie aan Harvard en/of MIT over de maatschappelijke en commerciële impact van AI
  • Bezoeken aan spraakmakende bedrijven en start-ups die AI op vernieuwende wijze inzetten
  • Werken aan praktijkcases en gezamenlijke reflectie op businessvraagstukken
  • Interactieve sessies waarin deelnemers de strategieën van start-ups beoordelen, inclusief pitches
  • Bezoek aan de Dutch American Chamber of Commerce in Boston die bedrijven helpt zich daar te vestigen en te groeien
  • Een aantal nog in te vullen slots voor bedrijfsbezoeken of actuele thema’s, om het programma adaptief te houden

Daarnaast is er een programmaonderdeel waarin deelnemers – uiteraard op de fiets – vernieuwende retailconcepten bezoeken die fysieke en digitale winkelervaringen combineren, met een alternatieve kijk op technologische innovatie in klantbeleving.

De week is intensief en gericht op inhoud. Behalve een beperkte adempauze halverwege zit het programma vol. Doel is om deelnemers uit hun dagelijkse context te halen en maximaal te kunnen laten reflecteren, leren en verbinden.

Voor wie?

De studiereis is bedoeld voor marketingprofessionals die zich bezighouden met data, technologie en strategie, en die zich inhoudelijk willen verdiepen in AI-toepassingen binnen hun vakgebied. Deelnemers hoeven geen specifiek technische achtergrond te hebben, maar wel een brede blik en een grote nieuwsgierigheid naar wat AI betekent voor data-driven marketing, strategie, ethiek en organisatie-inrichting.

Aanmelden en meer informatie

De prijs voor deelname aan de DDMA Studiereis naar Bosten bedraagt € 6.355,-. DDMA-leden krijgen een flinke korting. Voor leden geldt een ledenprijs van € 5.655,-‘.

Aanmelden kan al, en verloopt via Studium Travel. Voor vragen of suggesties met betrekking tot de inhoud van de reis: Mail Luuk Ros (luukros@ddma.nl) van Team DDMA. Voor vragen over de reis zelf kun je contact opnemen met Ronald Jans (r.jans@studiumtravel.nl) van Studium Travel.

Luuk Ros

Teamlead content & community

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Nieuwe DDMA/NIMA Masterclass Influencer Marketing

DDMA, NIMA en BvA introduceren samen een nieuwe masterclass voor marketingprofessionals die strategisch en verantwoord aan de slag willen met influencer marketing
Lees meer
DDMA |

Marketing schuift op naar klantbehoud en effectiviteit: Direct Mail blijft relevant

In het moderne marketingvak draait het allang niet meer alleen om meer verkopen. Het gaat om relaties, relevantie en rendement. Uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2025 blijkt een duidelijke…
Lees meer
DDMA |

Sectoronderzoek Reframe: meer bewustwording rondom DE&I, maar praktijk blijft achter

Diversiteit, gelijkheid en inclusie (DE&I) staan al even op de agenda binnen de marketingsector. Toch blijkt uit onderzoek van Stichting Reframe onder 389 professionals binnen de marketingsector, dat de kloof…