Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Legal Reclamepost
Nieuws |

Brievenbus beter beschermd dankzij aangescherpte Code Postfilter

Vanaf donderdag 1 april geldt in heel Nederland de nieuwe Code Postfilter. Deze update biedt afzenders van geadresseerde reclamepost duidelijkere richtlijnen en maakt het voor consumenten makkelijker om aan te geven welke post ze wel en niet willen ontvangen. Een opvallende wijziging: verzenders van ongevraagde…
Lees meer
Legal Reclamepost
Nieuws |

Aangescherpte Code Postfilter gaat in op 1 april 2021

Vanaf maandag 1 april 2021 geldt in heel Nederland de nieuwe Code Postfilter. Deze update biedt afzenders van geadresseerde reclamepost duidelijkere richtlijnen en maakt het voor consumenten makkelijker om aan te geven welke post ze wel en niet willen ontvangen. Verzenders van ongevraagde geadresseerde reclamepost…
Lees meer
Legal Reclamepost
Zelfreguleringscode |

Reclamecode: Code Postfilter

De Code Postfilter heeft tot doel om op uniforme wijze consumenten, bedrijven en organisaties te informeren over het gebruik van het Nationaal Overledenenregister en het Postfilter van Stichting Postfilter. De Code is vernieuwd op 1 april 2021.
Lees meer
Legal Reclamepost
Artikel |

Herziening Code Postfilter

Het afgelopen jaar ontkwam – naast vele andere marketingkanalen – ook post niet aan kritische vragen in de Tweede Kamer. Om post verder te professionaliseren en toekomstbestendig te maken is dit jaar daarom, na goedkeuring van onze leden tijdens de ALV, de Code Postfilter herzien.…
Lees meer
Legal Reclamepost
Artikel |

JA/JA-sticker Utrecht tegengehouden door rechter

Het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden heeft gisteren de invoering van een opt-in systeem voor post in Utrecht (voorlopig) tegengehouden. De invoering van een systeem met JA/JA stickers is volgens het Hof in strijd met de vrijheid van meningsuiting en de daaronder vallende persvrijheid.
Lees meer
Legal Reclamepost
Artikel |

Utrecht voert per 1 januari 2020 de Ja-Ja-sticker in voor ongeadresseerd drukwerk

Per 1 januari 2020 krijgen bewoners van Utrecht alleen nog reclamedrukwerk en huis-aan-huisbladen door de brievenbus als ze een Ja-Ja-sticker hebben. Dat is de omgekeerde manier van werken zoals nu het geval is. Nu moeten bewoners met een Nee-Nee- of Nee-Ja-sticker op de brievenbus aangeven…
Lees meer
Legal Reclamepost
Zelfreguleringscode |

Reclamecode: Code verspreiding ongeadresseerd reclamedrukwerk

In de code verspreiding ongeadresseerd reclamedrukwerk (VOR) (2004) staan alle regels die de sector zichzelf heeft opgelegd. De code heeft als doel om ongeadresseerd reclamedrukwerk op een verantwoorde manier in te zetten. Dit zodat het vertrouwen van de consument en daarbij betrokken organisaties niet wordt…
Lees meer
Legal Reclamepost
Zelfreguleringscode |

Reclamecode: Code brievenbusreclame, huissampling en directe response

In de Reclamecode brievenbusreclame, huissampling en direct response (CBR) staan alle regels die de sector zichzelf oplegt. De zelfregulering heeft als doel om deze kanalen op een verantwoorde manier in te zetten. Dit zodat het vertrouwen van de consument en daarbij betrokken organisaties in brievenbusreclame,…