Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Data-ethiek Legal Overige Europese wetgeving
Artikel |

Dark patterns – wat mag wel en niet volgens de EDPB

De European Data Protection Board (EDPB – koepel van alle Europese privacytoezichthouders) heeft nieuwe guidelines vastgesteld over het herkennen en vermijden van dark patterns op sociale media. De guideline is gericht aan socialmediaplatforms, dus heeft geen directe invloed op de marketingpraktijk van jouw organisatie. Wel…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation
Nieuws |

DDMA CRO Maturity Test: Steeds meer organisaties gaan richting een ‘Culture of experimentation’

Bij het merendeel van de Nederlandse organisaties is sprake van een brede adoptie van CRO. Bij een vijfde is zelfs sprake van een experimenteercultuur die organisatiebreed wordt ondersteund. De kennis van conversation rate optimization (CRO) en het gebruik van testtools is daarentegen vaak nog ondermaats.…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Whitepaper |

White paper: Cookieless world – What you need to know right now

One of the most impactful developments in data-driven marketing is the disappearance of third-party cookies. In this white paper, we’ll summarize all of the key insights from our 3 Cookieless World Deep Dives of last autumn, complemented with the most important updates of the first…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Whitepaper |

Whitepaper: Cookieless world – Dit moet je nu weten

Het verdwijnen van third-party cookies is een van de meest impactvolle ontwikkelingen die op dit moment speelt in data-driven marketing. In deze whitepaper vatten we de belangrijkste inzichten uit onze 3 Cookieless World Deep Dives van eind vorig jaar samen, aangevuld met actuele updates uit…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Creative DDMA Influencermarketing
Nieuws |

Nieuwe leden voor Commissies Influencer Marketing, Creative & CRO

We mogen weer 3 nieuwe commissieleden verwelkomen. Joey Scheufler, TikTok-expert en CEO bij Prappers bij PRAPPERS, Nadesh Lauwerijssen, CRO Consultant bij ISM eCompany, en Laurens van Stokkum, Campagnemanager bij C2B Amsterdam, treden toe tot een van onze commissies.
Lees meer
Conversion Rate Optimisation
Artikel |

Joshua Kreuger, DPG Media: ‘We do several hundreds experiments a year across multiple teams’

Joshua Kreuger, program manager CRO Circulation at DPG Media and part of the DDMA CRO Taskforce, talks about the steps DPG took to create a culture of experimentation and how our revised DDMA CRO Maturity Test helped them to do this. ‘I knew that we…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversion Rate Optimisation Creative Data, Decisions & Engagement
Artikel |

De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
Conversion Rate Optimisation
Nieuws |

John Beerens, bol.com, Pearle en RTL Nederland winnaars van de DDMA Dutch CRO Awards 2021

De DDMA Dutch CRO Awards 2021 zijn gewonnen door John Beerens, bol.com, Pearle en RTL Nederland in respectievelijk de volgende categorieën: acquisitie, conversie, mobiel en personalisatie. Transavia wist de Lindeboom publieksprijs in de wacht te slepen.
Lees meer
Conversion Rate Optimisation
Artikel |

Berber Bijlsma (GrandVision Benelux) & Thecla Goossen (ClickValue): “Besteed meer aandacht aan het optimaliseren van je service-gerichte onderdelen van je website”

A/B-testen worden vaak gedaan met het oog op het verhogen van harde conversies. Voor veel bedrijven kan het ook zeker de moeite waard zijn om het online servicegedeelte van je organisatie te optimaliseren, zeker voor complexer aan te schaffen producten zoals brillen en lenzen, vinden…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation Cookies
Artikel |

Maarten Plokker (SiteSpect): “De cookieless world hangt als een zwaard van Damocles boven de CRO-markt”

De naderende cookieless world, server-side tagging, moeilijkheden op het gebied van Single Page apps en Progressive Web apps, allemaal ontwikkelingen waar bedrijven zich bewust van moeten zijn en actie op moeten ondernemen, aldus Maarten Plokker, Managing Director Europe bij Martech-aanbieder SiteSpect, een van de sponsoren van…