Overzicht Events

DDMA Talkshow – Cookieless World

Nu de grootste browsers het gebruik van third-party cookies gaan blokkeren en wetgeving rondom privacy en gegevensverzameling steeds meer wordt aangescherpt, heeft dat ingrijpende gevolgen voor de marketingwereld. Activiteiten als advertising, retargeting, het doormeten van de resultaten en CRO komen in het geding, en een duidelijke oplossing is niet voorhanden. De meeste organisaties zijn zich bewust van deze naderende Cookieless World, maar weten niet waar ze moeten beginnen. Om organisaties hierbij te helpen organiseren DDMA en de commissie Digital Marketing Transformation op 8 juni een speciale digitale talkshow, geheel gewijd aan de Cookieless World.

We helpen onze achterban onderzoeken welke oplossingen en werkwijzen het beste bij hen passen. Daarbij stimuleren we hen niet alleen te kiezen voor een snelle, functionele vervanger van de third-party cookie. Maar pakken we het probleem ook op de lange termijn aan. Dit is namelijk dé kans om je marketing anders in te richten, en aan te laten sluiten bij de kernwaarden van je organisatie en die van je klant.

Tijdens de DDMA Talkshow – Cookieless World bieden we je samen met koplopers uit de markt de helpende hand en schetsen we een duidelijk beeld van het huidige marketingspeelveld, waarbij we ingaan op de problemen en de impact, maar vooral op zoek gaan naar een oplossing.

Na het bezoeken van deze talkshow:

  • weet je wat de gevolgen zijn van de cookieless world
  • ben jij je bewust van de impact hiervan op jouw organisatie en die van anderen
  • heb je een beeld van welke stappen je kunt nemen om je voor te bereiden op een cookieless world.

Het definitieve programma met sprekers volgt snel. Meld je hieronder aan.

 

Sprekers & talks

Matthias de BruyneMatthias de BruyneSenior Legal Counsel @ DDMA

Matthias De Bruyne is senior legal counsel bij DDMA, branchevereniging voor data en marketing. In deze functie is hij verantwoordelijk voor het juridisch team en adviseert hij leden over de juridische kaders van data-driven marketing. Daarnaast is hij betrokken bij public affairs van de vereniging, waarvoor hij o.a. contact onderhoudt met toezichthouders en input levert voor wetsvoorstellen uit Den Haag en Brussel.

Bernard de VreedeBernard de VreedeData strategy lead BNL @ eBay

>8 jaar werkzaam in digitale media bij zowel de buy- als sellside. Gewerkt bij verschillende publishers en ervaring opgedaan in programmatic advertising, media-data strategie en ad-tech. Momenteel verantwoordelijk voor datastrategie en commerciële dataproducten bij eBay BNL (2dehands/Marktplaats).

Cristian van NispenCristian van NispenHead of Data @ Dept

Als Head of Data volgt Cristian met meer dan 10 jaar ervaring nog altijd een simpel principe: Build, Measure, Learn. Iteratief dingen beter maken. Zowel zakelijk als privé, als fervent barbecueër. Hij adviseert bedrijven over de setup van hun Data team, tech stack en use cases roadmap

Zijn uitgangspunt: Of het nu gaat om een platform of campagne. Accepteer dat wat je live zet nooit de beste versie is die het zou kunnen zijn. Dan begint het spel pas, leren en verbeteren uit interactie Data. Die Data verbinden aan interne bronnen: gedrag herkennen en gedrag voorspellen. En die cruciale laatste stap: Data activeren, want zonder toepassing van je inzicht of voorspelling is je bonkende Data machine zinloos.

Keuzes maak je niet op basis van meningen, hoe grote Hippo je ook bent.

In God we trust, all others must bring data!

Andries HiemstraAndries HiemstraVoorzitter Commissie Digital Marketing Transformation @ DDMA

Voorzitter van de DDMA Commissie Digital Marketing Transformation.

Ronnie OvergoorRonnie OvergoorDagvoorzitter, host 7DTV

Mag ik ook een 11 geven?’ stond onlangs op een evaluatie van dagvoorzitter Ronnie Overgoor. Beter kun je Ronnie niet typeren. Als dagvoorzitter en interviewer is hij messcherp en behoort hij tot de top van Nederland. Hij is genomineerd 'dagvoorzitter van het jaar' geweest en wordt met een 8+ beoordeeld voor zijn voorzitterschap. Gepokt en gemazeld door vele jaren ondernemerservaring is Ronnie naast dagvoorzitter, auteur en spreker óók de drijvende kracht achter het grootste YouTube en Podcast kanaal voor ondernemers: 7DTV. Hier interviewt hij ondernemende en inspirerende mensen op het gebied van ondernemerschap, innovatie, marketing en creativiteit.

Madelon FortuinMadelon FortuinCommercieel Directeur @ NRC Media

Na de studie literatuurwetenschappen ben ik aan de slag gegaan in de mediawereld en heb ik diverse commerciële functies bekleed. Eerst bij buitenreclame exploitant Exterion Media (voorheen CBS Outdoor), daarna bij MTV Networks en toen naar Advance, een reclamebureau dat online concepten bedacht. Bij GameHouse ben ik vanuit de rol van Commercieel Directeur doorgegroeid naar Managing Director en was ik verantwoordelijk voor alle commerciële resultaten in Europa, Brazilië en de VS. Een rol die ik met veel plezier heb gedaan, maar na verloop van tijd niet meer bij mij paste; het vele reizen wilde ik niet meer. De baan van Commercieel Directeur bij NRC kwam dan ook op een perfect moment. Voor mij is dit een geweldige baan: ik werk bij een bedrijf waar ik tot in mijn vezels trots op ben. Ik ben opgegroeid met NRC. Ik werk dagelijks met een team fantastische mensen die én heel bevlogen én inspirerend zijn. Daarnaast zijn ze ook nog eens gewoon heel leuk. Werken bij NRC geeft energie. Iedere dag kan ik samen met het team in alle vrijheid ondernemend te werk gaan, gesteund door het vertrouwen van Mediahuis, onze aandeelhouder. In een wereld waarin misinformatie en nep nieuws als een tsunami over ons heen komt, is het brengen van journalistiek die breed kijkt en diep graaft en niet van het snelle citaat is, essentieel voor het goed laten functioneren van een democratie. En ik werk bij een ijzersterk merk die juist dat dagelijks doet; tegels lichten en zaken die verborgen zijn in de maatschappij aan het licht brengen.

Michel van den HamMichel van den HamProduct Owner Analytics Tools and CDP @ Philips
Boudewijn BeksBoudewijn BeksManager, Measurement Specialists Northern Europe @ Google

Boudewijn Beks is the manager of Google’s measurement specialist team in Northern Europe. His team equips Google’s largest advertisers with the best measurement to understand the ROI of advertising, in a privacy-safe way. Before joining Google he worked at agency-side (iProspect). In his spare time he enjoys biking, learning and changing diapers.