Overzicht Events

DDMA Masterclass e-Privacy: Nieuwe regels voor digital marketingkanalen

Data wordt op verschillende plekken voor verschillende doeleinden verzameld, gebruikt en gekoppeld. Maar gebeurt dit ook op een legale manier? Zonder kennis van de wettelijke en de zelfreguleringscodes is het vrijwel onmogelijk geworden om het marketingvak uit te oefenen. Die kennis kun je nu in één dag op doen tijdens de DDMA Masterclass Privacy op Nyenrode Business Universiteit.

Tijdens de DDMA Masterclass Privacy word je in één dag door het gehele woud van wetten, regels en codes geloodst. Van inbox tot brievenbus, alle kanalen komen aan bod. Aan de hand van praktijkcases komt de theorie tot leven en krijg je informatie die direct toepasbaar is in de praktijk. Uiteraard wordt ook stilgestaan bij recente ontwikkelingen, zoals de nieuwe Europese privacywetgeving en boetes van de toezichthouders.

Gedurende de dag word je door onze juristen door het gehele woud van wetten, regels en codes geloodst. Aan de hand van praktijkcases komt de theorie tot leven en krijg je informatie die direct toepasbaar is in de praktijk. Uiteraard wordt ook stilgestaan bij recente ontwikkelingen, zoals uitspraken en boetes van toezichthouders uit binnen- en buitenland.

Focus op marketingkanalen en de voorgestelde e-Privacy Verordening
Ten opzichte van de vorige Masterclasses van DDMA, zal er meer focus liggen op de marketingkanalen en de AVG minder breed besproken. In deze editie worden alleen de essentiële onderdelen van de AVG voor de marketingkanalen besproken:

– De rechtsgronden (o.a. toestemming en gerechtvaardigd belang)
– Doelbinding en verenigbaar gebruik van data
– Dataminimalisatie (welke gegevens mag je verwerken)
– De informatieplicht
– Het recht van bezwaar/verzet

Hierna leggen we je aan de hand van praktijkcases uit hoe je de regels toepast op:
– Social advertising (o.a. retargeting via custom audiences)
– Influencer Marketing (laatste update over de nieuwe zelfregulering)
– Cookies
– E-mail, Whatsapp en SMS
– Mobile apps (o.a. pushberichten en locatiedata)

Daarna blikken we vooruit. Welke voorstellen voor nieuwe wetgeving zijn er gedaan in Brussel en Den Haag? We kijken wat de voorgestelde e-Privacy Verordening en New Deal for Consumers kunnen betekenen voor de marketingkanalen.

Stuur je vragen in
Praktijkcases zijn het beste lesmateriaal. Heb je concrete vragen die je graag wil behandelen tijdens de masterclass? Stuur je vraag dan in via het aanmeldformulier. We zullen de vraag dan -in geanonimiseerde vorm- verwerken in het programma.