Overzicht Events
Mediafederatie

Marketingtrendsessie ‘Influencers & Brand Lovers’

Op donderdag 3 februari organiseert de Mediafederatie een bijeenkomst over ‘Influencers & Brandlovers’. Influencers verbinden zich met merken om content te creëren en deze te delen met hun volgers. Het vakgebied influencermarketing wordt volwassen; openheid en authenticiteit in influencer campagnes steeds belangrijker en meetbaarheid voor merken is key.

Benieuwd naar de visie vanuit een merk, een influencer of een agency? Vier sprekers, waaronder Naomi van der Louw, legal counsel bij DDMA, en Joost Bouwhof, lid van de DDMA commissie Influencer Marketing, delen hun kennis en ervaringen over het onderscheidend vermogen en de potentie van influencermarketing.

Krijg antwoord op vragen als:

  • Waarom en hoe kiest een merk voor influencer marketing?
  • Wat zijn de belangrijkste trends? En hoe vertaal je deze naar je organisatie en merk?
  • Welke vrijheden en invloed hebben influencers zelf in prestatiegerichte campagnes?
  • En welke regels gelden er voor het reclame maken via influencers?

DDMA leden krijgen korting. Meer informatie en aanmelden kan hier: mediafederatie.nl/agenda/influencers-brand-lovers

Sprekers & talks

Klaas JoostenKlaas JoostenFounder van LinkPizza
De belangrijkste trends

Founder van LinkPizza, een content & influencer marktplaats voor het creëren, verspreiden en meten van (social media) content. Het platform verbindt merken (adverteerders) met influencers (uitgevers, bloggers, vloggers, Instagram- en YouTube-ers) om hun doelgroep te bereiken. Klaas is tevens oprichter van ZEEF.com, een curared directory waar experts hun beste links filteren en delen met hun community. Daarnaast investeert Klaas en adviseert hij bedrijven bij keuzes in marketing en informatie overload.

https://www.linkedin.com/in/klaasjoosten/

Joost BouhofJoost BouhofContent Creator en Social Media Influencer
Keuzevrijheden voor influencers

Joost is social influencer en content creator op YouTube en Twitch in gamingen lifestyle; hij bereikt met zijn social media kanalen meer dan 600.000 mensen. Daarnaast is
hij co-founder van Fanflock, een marketingagency gericht op het bereiken van Gen-Y en -Z.
Sinds 2020 is hij lid van de commissie Influencer Marketing bij DDMA.

https://www.linkedin.com/in/joost-bouhof-78060184/

Naomi van der LouwNaomi van der LouwLegal Counsel
Wat mag wel en niet? Juridische contouren

Naomi van der Louw. Jurist bij DDMA op het gebied van social media, privacy en marketing. Naomi is actief met de commissie Influencer Marketing voor merken (adverteerders), voor influencers (celebrities, macro, micro en nano) en voor bureaus en media-exploitanten die influencers naar de markt toe vertegenwoordigen. Decommissie heeft als doel influencermarketing te professionaliseren en het imago ervan te verbeteren.

Lisa-Marie KlapLisa-Marie KlapBrand & PR manager bij Karwei
Hoe creëer je Brand Lovers?

Lisa-Marie ontwikkelt samen met haar team regelmatig influencercampagnes voor het merk Karwei, onderdeel van Intergamma, waar GAMMA ook onder valt. Voorheen was ze senior digital media & campaign specialist bij Prénatal

https://www.linkedin.com/in/lisa-marie-k-49b19827/