Overzicht Events

Inspiratiesessie Data meets Hospitality: Hoe met data optimale gastvrijheid te realiseren?

De voice recognition van de hotelrobot heeft je herkend en het ontvangstscherm heet je welkom. Jouw e-key is geactiveerd. De interactieve mediabox in je kamer heeft je favoriete muziek alvast opgezet en je voorkeurskanalen staan bovenaan. Dankzij VR heeft je kamer een relaxende zeezicht. Je tandenborstel vergeten? Geen probleem! Die print je gewoon uit in je kamer. En voor alle andere vragen is je virtuele persoonlijke assistent beschikbaar.

Data-gedreven service wordt de nieuwe standaard. Maar hoe pakt dit uit voor de gastbeleving van nu en in de toekomst? Daar kom je in deze sessie, georganiseerd in samenwerking met PvKO, alles over te weten!

Sprekers & talks

Reinier BunnikReinier BunnikGeneral Manager | Zoku

Zijn medewerkers noemen hem een ‘ster in data-driven’. Als GM initieert hij tal van ‘datamanagement’ projecten die tot guest delight moeten leiden. Data-driven productinnovatie voor prototyping van de optimale gastverblijven en public space; data-driven operations voor optimaal onderhoud van faciliteiten; data-driven customer insights en biometrische data, die Zoku in staat stellen de hotelgast op verschillende touchpoints te verrassen en te plezieren. Reinier laat ook zien waar je vooral niet moet doorslaan. Gastvrijheid is ook het respecteren dat de gast ook ‘vergeten’ wil worden en het zich realiseren dat de gastbehoefte in verschillende situaties totaal anders kan zijn. En hoe zorgen we ervoordat we ondanks het digitaliseren van vele contactmomenten de human touch de voor de hotellerie zo belangrijke rol kan blijven spelen.

Jurgen Hofstede Jurgen Hofstede HR Analytics - Consultant | Holland Casino

Niet eerder werden ervaringen van zowel gasten als medewerkers van Holland Casino met elkaar verbonden. Kwalitatieve insights in de klantreis en kwantitatieve analyses van miljoenen datapunten hebben geleid tot een statistische analyse waarin kansberekening is omgezet in keiharde feiten. Feiten die Holland Casino hebben geholpen om concreet te sturen op zowel CX als EX.

Arjen van HijumArjen van HijumCEO | Store Support

Holland Casino, Store Support en insinto werken al jaren samen in de zoektocht naar verdere verbetering van gast- en medewerkersbeleving door de inzet van data. Een uniek traject dat hiervan onderdeel was, was het in kaart brengen van deze facetten.

Jeff Mulder Jeff Mulder Founder | insinto & PEBex

Naast de insights (verzorgd door Insinto) wordt nu de stap gezet naar impact (mede geregisseerd door Store Support). Door medewerkers in alle casino’s te betrekken, door niet langer te gokken op de KPI die centraal staat, maar door keuzes te maken op basis van feiten. Jurgen (Holland Casino), Arjen (Store Support) en Jeff (insinto) praten je helemaal bij over de opzet, uitvoering en uitkomsten van dit project waarin data tot hospitality beleving leidt.

Erik-Jan GinjaarErik-Jan GinjaarAlgemeen Directeur | Postillion Hotels

Hospitality met een vleugje technologie: dé twee zaken die binnen de hotellerie lijnrecht tegenover elkaar lijken te staan. "We werken met ménsen. Het gaat om contact, om gevoel!", riep Erik-Jan Ginjaar eerder nog gepikeerd. Door zijn ontmoeting met Michiel – de medewerker van 'bits & bites' die dankzij AI in staat is om nagenoeg het volledige reserveringsproces uit te voeren – is de algemeen directeur van Postillion Hotels 180 graden gedraaid in zijn overtuiging. "We sprongen het diepe in en startten met iets waarvan we dachten het niet mogelijk was."