Overzicht Events

Inspiratiesessie Data meets Hospitality: Hoe met data optimale gastvrijheid te realiseren?

De voice recognition van de hotelrobot heeft je herkend en het ontvangstscherm heet je welkom. Jouw e-key is geactiveerd. De interactieve mediabox in je kamer heeft je favoriete muziek alvast opgezet en je voorkeurskanalen staan bovenaan. Dankzij VR heeft je kamer een relaxende zeezicht. Je tandenborstel vergeten? Geen probleem! Die print je gewoon uit in je kamer. En voor alle andere vragen is je virtuele persoonlijke assistent beschikbaar.

Data-gedreven service wordt de nieuwe standaard. Maar hoe pakt dit uit voor de gastbeleving van nu en in de toekomst? Daar kom je in deze sessie, georganiseerd in samenwerking met PvKO, alles over te weten!

Meer informatie over de inhoud van de Inspiratiesessie wordt spoedig bekend gemaakt. Locatie is in Utrecht, exacte locatie wordt nog bekend gemaakt.

Sprekers & talks

Reinier BunnikReinier BunnikGeneral Manager at Zoku

Zijn medewerkers noemen hem een ‘ster in data-driven’. Als GM initieert hij tal van ‘datamanagement’ projecten die tot guest delight moeten leiden. Data-driven productinnovatie voor prototyping van de optimale gastverblijven en public space; data-driven operations voor optimaal onderhoud van faciliteiten; data-driven customer insights en biometrische data, die Zoku in staat stellen de hotelgast op verschillende touchpoints te verrassen en te plezieren. Reinier laat ook zien waar je vooral niet moet doorslaan. Gastvrijheid is ook het respecteren dat de gast ook ‘vergeten’ wil worden en het zich realiseren dat de gastbehoefte in verschillende situaties totaal anders kan zijn. En hoe zorgen we ervoordat we ondanks het digitaliseren van vele contactmomenten de human touch de voor de hotellerie zo belangrijke rol kan blijven spelen.

Jurgen Hofstede Jurgen Hofstede HR Analytics - Consultant | Holland Casino

Niet eerder werden ervaringen van zowel gasten als medewerkers van Holland Casino met elkaar verbonden. Kwalitatieve insights in de klantreis en kwantitatieve analyses van miljoenen datapunten hebben geleid tot een statistische analyse waarin kansberekening is omgezet in keiharde feiten. Feiten die Holland Casino hebben geholpen om concreet te sturen op zowel CX als EX.