Overzicht Events

Industry Meetup Influencer Marketing (nieuwe datum)

LET OP: EVENEMENT IS VERPLAATST (VAN 28 MEI NAAR 3 JUNI)

Influencer marketing ligt onder vuur. Terwijl de budgetten van adverteerders groeien, is de geloofwaardigheid van influencers schrikbarend laag. Recente incidenten, naar aanleiding van een uitzending van Rambam en Netflixdocumentaire Fyre, doen het imago van deze relatief nieuwe vorm van marketing ook geen goed. Onduidelijkheid over hoe influencers op een transparante en betrouwbare manier reclame kunnen maken vormt de grootste bottleneck.

Daarom heeft de Stichting Reclamecode (SRC) in samenwerking met onder meer BVA en DDMA de Reclamecode Social Media aangescherpt. Met een duidelijke uitleg en nieuwe praktijkvoorbeelden geeft de code handvatten aan adverteerders, influencerbureaus en influencers hoe zij reclame op social media herkenbaar kunnen maken. De regels in deze vernieuwde Code Social Media & Influencer Marketing zijn bindend voor de gehele industrie. Kennis van deze code is dus een must voor iedereen die zich bezighoudt met influencer marketing.

Programma

  • Toelichting update Reclamecode Social Media & Influencer marketing door experts van DDMA en SRC
  • De aankomende mediawetgeving en de verhouding tot zelfregulering door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
  • Best practice / case van hoe influencer marketing succesvol én compliant kan zijn
  • Borrel